0 projects

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Partners in practice: Establishing a system for educational development towards student participation

«Partners in practice» er et partnerskap mellom lærerutdanning, forskere og skoler. Prosjektet har en ambisjon om å utvikle undervisningspraksis som fremmer elevmedvirkning. Mange tidligere forsøk på å utvikle praksis indikerer at det ikke fins noen raske løsninger på denne utfordringen, så prosj...

Awarded: NOK 10.0 mill.

Project Period: 2023-2026

Location: Rogaland

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Supporting teachers’ enactment of classroom practices critical to students’ learning engagement

Tverrfaglig forskning på engasjerende læringsmiljø Det er kjent at å være engasjert i undervisningen er viktig for trivsel og god læring, men i løpet av barne- og ungdomsskolen dabber elevenes engasjement av. Problemet med dalende elevengasjement en stor utfordring for skoler og utdanningsmyndig...

Awarded: NOK 6.2 mill.

Project Period: 2022-2028

Location: Rogaland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Specialized Content Knowledge for Teaching Mathematics

A large body of research concurs that mathematics teachers need a kind of mathematical knowledge that is specific to the professional work of teaching mathematics, and this knowledge influences the quality of teaching as well as students' learning of mathematics. A review of research indicates th...

Awarded: NOK 0.27 mill.

Project Period: 2017-2018

Location: Rogaland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Learning to Teach Lesson Study in Initial Teacher Education

The aim of my visit to UC Berkeley is to work more extensively with analyses of already retived data, exploring how the variations in the implementation models may affect professional learning in the different cultures. Comparing the processes through which a practice is implemented in different ...

Awarded: NOK 67,999

Project Period: 2015-2015

Location: Rogaland