0 projects

HELSEVEL-Gode og effektive helse-, omsorgs- og velferdstjenester

Utvikling av Recovery College i Helse Fonna-regionen

Innovasjonsprosjektet er å utvikla ein «recovery-skule» basert på modellen Recovery Colleges(RC). RC er ei alternativ tilnærming til psykisk helsehjelp og har fokus på læring og utdanning heller enn terapi. Tilbodet er planlagt, gjennomført og motteke (co-production, co-delivery and co-receiving...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2016-2016

Location: Vestland

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020

PES ramme HSH

Internasjonale forskningsmidler og spesielt H2020 har fått mer oppmerksomhet på HSH de siste 2,5 år og HSH har innen kort tid allerede sent like mange H2020 søknader som i hele EUs 7 rammeprogram. I forhold til FP7 har ikke bare søknadstakten mer enn doblet, men HSH har også fått sitt første H202...

Awarded: NOK 0.56 mill.

Project Period: 2016-2016

Location: Vestland

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020

Professionalisation of Open Innovation Management i SME's (tittel og forkortelsen ennå ikke valgt)

SMEs are vital for the EU economy and today over 99% of all European businesses are, in fact, SMEs. Today, many SMEs are confronted with a weakened financial health due to the economic and financial crisis and ever growing regulation and the entry onto the market of foreign, low-cost producers ar...

Awarded: NOK 69,999

Project Period: 2014-2015

Location: Vestland

UTNAM-Mobilitetsmidler Nord-Amerika innenfor utdanningsforskning

Researching and Documenting Multi-disciplinary Inquiry-Based Educational Projects in Hordaland and Rogaland

Write a Science Opera (WASO) is a creative professional development approach to inquiry-based science and art education. WASO is an application of the widespread Write an Opera method, which has been successfully implemented in many countries during the p ast three decades. WASO integrates scienc...

Awarded: NOK 41,000

Project Period: 2013-2015

Location: Vestland

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Improvisation in Teacher Education: Curricula and Practice in Dynamic Interplay

Gjennom IMTE-prosjektet tek vi sikte på å utvikle institusjonen sine lærarutdanningar ved å setje fokus på utvikling av lærarstudentane sine improvisasjonsferdigheiter i undervisning, t.d. innan læringsretta vurdering, fagdidaktiske spørsmål og gjennom studiet av bruk av eksempel som pedagogisk v...

Awarded: NOK 13.3 mill.

Project Period: 2012-2016

Location: Vestland

PES-INST-Prosjektetablererstøtte EU (FoU)

Cultural and Creative Industries, the way to Innovation - CCI-Inn

...

Awarded: NOK 48,344

Project Period: 2012-2013

Location: Vestland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Learning in the 21st Century: Capitalizing on students' strengths - compensating for desired capabilities

?Learning in the 21st century? fokuserer på korleis skulen skal handtera dei digitale røynslene til unge menneske på ein måte som styrkjer motivasjon og prestasjonar. Ettersom den digitale eksponeringa kan vera både negativ og positiv, valde me å tilnærma oss oppgåva ved å sjå på måtar skulen kan...

Awarded: NOK 10.8 mill.

Project Period: 2012-2017

Location: Vestland

PES-INST-Prosjektetablererstøtte EU (FoU)

Creative Approaches To Inquiry Based Science Teaching

...

Awarded: NOK 99,999

Project Period: 2011-2012

Location: Vestland

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Portfolio practices in higher education in Norway following the Quality Reform; -diffusion characteristics and learning achievement

This application refers to topic B in the announcement from 'Utdanning 2020', Assessment methods, learning processes and learning achievement. Previous studies conducted in connection with the evaluation of the Quality Reform documented a proliferation o f portfolios in Norwegian higher educatio...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Vestland

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Learning in the 21th century: Capitalizing on students' digital strengths; compensating for capabilities that need development (OMRÅDE 4)

The gap noted between the Net Culture and the culture of disciplined instruction in school can easily turn into a conflict with the former gaining the upper hand to the detriment of the acquisition of disciplined knowledge and skill. It is clearly the cas e that the culture of school will have to...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Vestland

MAROFF-2-Maritim virksomhet og offsh-2

Managing Complexity in PetroMaritime Operations

Organisations engaged in complex onshore and offshore activities require advanced technical equipment and highly skilled personnel. Staff from different companies and cultures are continually grouped and regrouped for tasks requiring high reliability. The reputation of such organisations is extr...

Awarded: NOK 15.4 mill.

Project Period: 2009-2013

Location: Vestland

PES-INST-Prosjektetablererstøtte EU (FoU)

Arts-Know: Assessing the contribution of the arts to be development of key competences for youmg people in a European konwledge society

...

Awarded: NOK 63,051

Project Period: 2008-2008

Location: Vestland

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Digitale objekts plass i barns sosiale og språklige danning i barnehagen

Det er stor interesse for å ta i bruk digitale verktøy i barnehagen, og IKT er formelt i introdusert overfor barnehagen blant anna gjennom ulike formuleringar i Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver. Dette tross det faktum at det finns lite nors k forsking på området. Slik vi ser det e...

Awarded: NOK 5.6 mill.

Project Period: 2008-2011

Location: Vestland

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Konsekvensanalyser for regional utvikling

I dette prosjektet er formålet å utvikle en generell likevektsmodell for regional utvikling. Regioner kan utsettes for eksogene sjokk, for eksempel gjennom bedriftsnedleggelser eller gjennom endringer i transportnettet. Slike sjokk kan ha store konsekvens er både for tettstedsmønster og samlet ak...

Awarded: NOK 6.0 mill.

Project Period: 2008-2011

Location: Vestland

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Refleksjonsbaserte lærarmapper som reiskap for utvikling av vurderingskompetanse

Prosjektet fokuserer på korleis og i kva grad refleksjonsbaserte digitale mapper kan styrkje lærarane og lærarstudentane sin vurderingskompetanse. Prosjektet er både knytt til allmennlærarutdanninga ved HSH og til ein skuleutviklingsprosess på to Stord-s kular der målet er å betre læringsvilkåra...

Awarded: NOK 5.1 mill.

Project Period: 2007-2010

Location: Vestland

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Education, Curricula and Technology

Introduction The field of ICT in education generally and in curricula in particular, while being intensively studied, is still in a state of confusion. The results of research so far suggest that ICT in principle either is a marginal, although expensive, addition to education or its effects are s...

Awarded: NOK 5.9 mill.

Project Period: 2007-2011

Location: Vestland

PUBL-Publisering/prosjektinform

Organisasjonsfaget i Norge

...

Awarded: NOK 90,000

Project Period: 2007-2008

Location: Vestland

SMADRIFT-Ordning for finansiering av små driftsm.

Små driftsmidler - Høgskolen i Stord/Haugesund

...

Awarded: NOK 1.1 mill.

Project Period: 2006-2010

Location: Vestland

MOBI-Mobilisering

Næringsrettet høgskolesatsing ved Høgskolen Stord/Haugesund i perioden 2005 - 2006

I vår nHS-søknad for perioden 2005-2006, vil vi søke om støtte til aktiviteter rettet mot å etablere HSH som en sentral institusjon i brobyggingsprosjektene: o Kompetansesenter for maritimt cluster (KOMAR) o Vekst industri sunnhordland AS (VIS) Innenfor prosjektet KOMAR ønsker vi å gjennomføre...

Awarded: NOK 1.5 mill.

Project Period: 2005-2007

Location: Vestland

MOBI-Mobilisering

Næringsrettet høgskolesatsing ved Høgskolen Stord/Haugesund (nHS-HSH)

Høgskolen tar mål av seg å bli en sentral aktør innen regional innovasjon gjennom å etablere et fungerende innovasjonsnettverk. HSH ønsker å fokusere den næringsrettede høgskolesatsingen inn mot fagfeltene brannsikkerhet, undervannsteknologi og gassteknologi der høgskolen har regionale og nasjon...

Awarded: NOK 0.43 mill.

Project Period: 2003-2004

Location: Rogaland