0 projects

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Samspillet mellom lærerens tilbakemelding og elevenes læringsstrategier og læringsresultater

Denne søknaden retter hovedoppmerksomheten mot skoleutvikling rettet mot læreres vurderingspraksis og hvordan dette virker inn på elevenes læringsutbytte. En sammenheng mellom lærerens vurderingspraksis og elevenes læringsutbytte er bredt dokumentert i in ternasjonale litteratur. Vi vet imidlerti...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Vestland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Nasjonal forskerskole for lærerutdanningene (NAFOL)

Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL) sitt hovedmål har vært å styrke kvaliteten i alle typer lærerutdanning. NAFOL ønsket å gjøre dette gjennom en målrettet, sterk og langsiktig satsing på organisert forskerutdanning og har samarbeidet med et nasjonalt nettverk av lærerutdanningsinsti...

Awarded: NOK 87.9 mill.

Project Period: 2010-2022

Location: Trøndelag - Trööndelage

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Med mappe som møteplass - Samarbeid for elevens læring i overgangen mellom ungdomtrinn og videregående skole

Prosjektet har elevens opplevelser av overgangen mellom grunnskole og videregående skole som hovedfokus. Det rettes søkelys mot elevenes forventninger til egen læring i videregående skole, hvordan de opplever overgangen den første tida og muligheter for v idere utvikling i videregående skole. Vi ...

Awarded: NOK 2.5 mill.

Project Period: 2007-2009

Location: Vestland

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Lærerutdanning og vurderingskompetanse. Utvikling av følgeforskning for et etterutdanningsprosjekt.

Professor Kari Smith, Universitetet i Bergen Dr. Astrid B. Eggen, Universitetet i Oslo Førsteamanuensis Roar Engh, Høyskolen i Vestfold Disse tre møtes på Gardemoen den 6.12.05 for å lage et forslag om å utdanne norske lærere i vurdering med et særsk ilt fokus på klasseromsvurdering som øker...

Awarded: NOK 99,999

Project Period: 2006-2007

Location: Vestland