0 projects

HAVBRUK2-Stort program for havbruksforskning

Qualidiff - Quality-based differentiation of salmon

Bakgrunnen for dette forskerprosjektet var (og fortsatt er) at norsk laks i hovedsak produseres og eksporteres som hel sløyd laks, som er en udifferensiert standardvare hvor pris i stor grad bestemmes av svingninger i tilbud og etterspørsel. Hovedmålet med Qualidiff var derfor å bidra til økt kon...

Awarded: NOK 11.1 mill.

Project Period: 2018-2022

Location: Ukjent Fylke

MARINFORSK-Marine ressurser og miljø

CATCH - Market-oriented and sustainable value chains for cod products based on live storage

CATCH er et visjonært prosjekt hvor formålet er å fange den maksimale bærekraftige verdien av vill Atlantisk torsk basert på levendelagring. Ved å holde torsk i live etter fangst, kan de betydelige utfordringene knyttet til store svingninger i kvalitet og landet volum håndteres. Dette åpner opp f...

Awarded: NOK 29.0 mill.

Project Period: 2014-2019

Location: Ukjent Fylke

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Market-based value adding and differentiation of salmon

This project aims to provide novel insights that can help Norwegian salmon companies to improve their long term competitiveness and profitability through enhanced value adding and differentiation strategies. The project will base its results on in-depth s tudies of key buyers in three important m...

Awarded: NOK 3.0 mill.

Project Period: 2007-2010

Location: Ukjent Fylke

SIP-FKD-SIP finansiert av Fiskeri- og Kystdepartementet

Market-Based Product Differentiation in the Seafood Industry

This research program focuses on market-based product differentiation in the seafood industry. This kind of research is much needed in an industry where most products can be characterised as commodities and where the main competitive variable is (low) pri ce. Through this program we aim to furthe...

Awarded: NOK 8.2 mill.

Project Period: 2006-2010

Location: Ukjent Fylke

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Markedsbaserte sjømatprodukter for hjemmemarkedet: En studie av innovative fiskeforedlingsbedrifter

Formålet med dette prosjektet er å fremskaffe pålitelig og næringsrelevant kunnskap som kan bidra til å klarlegge og synliggjøre hvilke forhold som er kritisk for å lykkes med utvikling av nye høyforedlede sjømatprodukter. Fiskeindustrien er inne i en neg ativ utvikling og nye produkter og marked...

Awarded: NOK 1.9 mill.

Project Period: 2005-2007

Location: Ukjent Fylke

MARKSAM-Marked og samfunn

Marketing competencies in the seafood industry.

The project focuses on how senior managers` develop and exploit their marketing competencies to enhance the performance and value adding of firms in the seafood industry. The proposed research is based on 3 phases of empirical research. In phase II we aim to study managers` decision-making proces...

Awarded: NOK 2.2 mill.

Project Period: 2002-2005

Location: Ukjent Fylke