0 projects

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Developing sources of competitive advantage in the Norwegian travel industry

REISEPOL-forskningsprosjektet Developing sources of competitive advantage in the Norwegian travel industry består av 5 delprosjekter. Disse prosjektene er utviklet i tett samarbeid med landets ledende reiselivsbedrifter og organisasjoner. Disse er: Color Line, Norwegian, SAS, NSB, Nordic Choice H...

Awarded: NOK 15.1 mill.

Project Period: 2013-2016

Location: Ukjent Fylke

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Økt lønnsomhet og verdiskaping med fokus på internasjonal konkurranseevne

Vårt prosjekt vil forske på og teste ut inntektsgenererende strategier, det vil si strategier og virkemidler som øker næringens lønnsomhet gjennom økte priser og høyere volumer med fokus på utenlandsmarkedene. De strategiske områdene er utvikling av unike produkter, pakking, markedsføring og sal...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2012-2012

Location: Ukjent Fylke

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Effekter av storskala reisemåls- og attraksjonsutvikling på natur, kultur og lokalsamfunn - i sårbare fjell- og fjordregioner.

All naturbasert rekreasjon, både i en 1) «myk form» (turgåing, løping, terrengsykling), og i en 2) «hard form» (alpint, motorsport og golf), kan skape negative fotavtrykk i det lokale natur- og kulturmiljøet. Ulike fotavtrykk har ulik bærevner, og omfatt er effekter på klima (CO2-footprints), lo...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2012-2012

Location: Ukjent Fylke

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Cruiseturisme langs norskekysten: økt verdiskaping for land- og sjøbaserte reiselivsvirksomheter

Norge har i de senere år opplevd en sterk økning av cruiseturisme langs norskekysten og Svalbard der både Hurtigruten, andre nasjonale og internasjonale cruiseaktører har utvidet sitt tilbud. Rapporten ?Gjesteundersøkelse for cruiseturisme? (Grontmij/ Car l Bro, 2010) viser for eksempel at en i p...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2012-2012

Location: Ukjent Fylke

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Knowledge on economic impacts of tourism on regional and local levels as platform for tourism policy strategies

This project aims at meeting the call for knowledge related to economic impacts of tourism as a basis for adequate tourism policy making. The basis of our proposal is the wide experience from tourism impact assessment at the Institute of Transport Economi cs (TØI), combined with the economic mode...

Awarded: NOK 5.6 mill.

Project Period: 2008-2011

Location: Ukjent Fylke

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Tourism Yield for Norway

Tourism businesses must achieve better returns on investment. Without improved profitability, tourism businesses will not be able to re-invest to maintain or improve the quality of their product, or make the sector more attractive for employees in an incr easingly competitive labour market. Growi...

Awarded: NOK 4.0 mill.

Project Period: 2008-2012

Location: Ukjent Fylke

REISEPOL-Reiselivspolitikk

Sustainable Destination Norway 2025

Tourism is of substantial economic importance in Norway, but some forms of tourism are questionable from a sustainability point of view. Arguably, there is thus a need to re-think Norwegian tourism with a view to the challenges implied in Norway's decisio n to become a carbon neutral country by 2...

Awarded: NOK 6.0 mill.

Project Period: 2008-2011

Location: Ukjent Fylke