0 projects

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Synthesizing research on teaching quality

Forskning på undervisning har lenge vært hemmet av konkurrerende teoretiske paradigmer og metodiske tilnærminger, tematisk og metodisk fragmentering, samt utilstrekkelig infrastruktur for deling og tilgjengelig gjøring av data. SYNTEQ prosjektet tester ut en modell for syntetisering av forskning ...

Awarded: NOK 8.9 mill.

Project Period: 2020-2024

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Bringing Teacher Education Forward: National and International Perspectives

PRAKUT programmet bevilget høsten 2011 midler til fire forskningsprosjekter (TasS; TPQ; ECTE, CATE) med fokus på lærerutdanning for perioden 2012-2016. Med dette tok norsk forskning på lærerutdanning et stort skritt framover. ProTed - Senter for Fremragende lærerutdanning - ble opprettet senhøst...

Awarded: NOK 0.15 mill.

Project Period: 2016-2017

Location: Ukjent Fylke

FORINFRA-Nasj.sats. forskn.infrastrukt

eInfrastructure for Video Research

Bruken av videodata / kontekstsensitive data har eksplodert innen forskning i HUMSAM fagene. En av utfordringene med denne type data er at de inneholder gjenkjennbar og personsensitiv informasjon. Fragmentering og manglende rutiner for lagring, behandling og gjenbruk av denne type data er videre...

Awarded: NOK 10.6 mill.

Project Period: 2016-2022

Location: Ukjent Fylke

FRISAM2-FRIPRO forskerprosjekt, samfunnsvitenskap

Linking Instruction and Student Achievement

Prosjektet viser til flere interessante resultater om koblingen undervisning og elevenes læring generelt og fagspesifikk undervisning spesielt: -Systematiske analyser av lærernes undervisning i lesestrategier i norskfaget viser at det gis relativt lite eksplisitt strategiundervisning i norske u...

Awarded: NOK 8.5 mill.

Project Period: 2013-2020

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Coherence and Assignments in teacher education

The overall aim of the project is to investigate the degree to which different teacher education programs are coherent, are built around a shared vision of good teaching, and provide opportunities to learn that are grounded in practice. The project analyzes program features and instructional pr...

Awarded: NOK 4.8 mill.

Project Period: 2012-2017

Location: Ukjent Fylke

ISP-Institusjonsforankrede strategiske prosjekt

The Learner´s Perspective Research Study in Norway - A classroom study to enlighten problematic PISA findings in mathematics

...

Awarded: NOK 4.8 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Ukjent Fylke