0 projects

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Preventing Literacy Failure in Children at Risk: Effects from a preschool intervention on language and literacy

The present post-doc project aims to examine the effect from a preschool oral-language intervention. Undertaking this study is important for several reasons: On an international level, there is a scarcity of research on preschool interventions. This is es pecially true for studies concerning chil...

Awarded: NOK 2.9 mill.

Project Period: 2009-2013

Location: Oslo

IS-NAD-Samarbeid med NORAD-land

Sujathamalini, J. statsstipendiat India 2008/09

...

Awarded: NOK 0.13 mill.

Project Period: 2008-2009

Location: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

Literacy and mediated culture

...

Awarded: NOK 44,999

Project Period: 2008-2009

Location: Oslo

FORSKSKOLE-Forskerskoler

National Graduate School in Educational Research (NATED)

-

Awarded: NOK 24.0 mill.

Project Period: 2008-2016

Location: Oslo

IS-JSPS-JSPSmobilitet fra Japan

Miyake, Shiho, JSPS-FY2008, short-term - Exploring ideas of evaluation scheme for Public Understanding of Science (PUS)

...

Awarded: NOK 64,540

Project Period: 2008-2008

Location: Oslo

IS-JSPS-JSPSmobilitet fra Japan

Torigoe, Takashi, JSPS-FY2008, short-term - Learning support to deaf and hard-of-hearing students in an inclusive situation in Norway

...

Awarded: NOK 73,840

Project Period: 2008-2008

Location: Oslo

IS-STP-Statsstipendprogram, utlendinger

Hirouchi, Daisuke, JP, statsstip. 2008-09

...

Awarded: NOK 0.13 mill.

Project Period: 2008-2009

Location: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Democracy, social inequality and learning in transition

The theme of this prosject is to contribute to the research on political socialization in the fields: - educational and social inequality and political socialization research. - the transitional learning perspectives on political socialization rese arch. - further develop the resesearch o...

Awarded: NOK 44,999

Project Period: 2008-2008

Location: Oslo

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

The Nature and Development of Language and Language Disorders in Children

Prosjektet, The Nature and Development of Language and Language Disorders in Children, er en longitudinell studie av muntlig og skriftlig språkutvikling i typisk og forsinket utvikling i overgangen barnehage-skole (4-9 år). Den består av to komponenter. Del 1 omfatter longitudinelle prosjekter, d...

Awarded: NOK 8.1 mill.

Project Period: 2008-2016

Location: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

A Social Constructionist View on Atypical Development: An Alternative Approach to Inclusive Education

...

Awarded: NOK 15,000

Project Period: 2007-2008

Location: Oslo

ISPSAM-ISP - Samfunnsvitenskap

Learning trajectories in knowledge economies

Learning issues are brought to the forefront in a knowledge society. The emergence of new knowledge economies presents crucial challenges to individuals and communities trying to keep pace with rapidly developing fields of knowledge. At the same time, new tools and technological infrastructures ...

Awarded: NOK 3.5 mill.

Project Period: 2007-2011

Location: Oslo

ISP-Institusjonsforankrede strategiske prosjekt

Humaniorastudier i pedagogikk (HSP)

Forskergruppen Humaniora studier i pedagogikk (HSP) har som overordnet mål å utvikle den pedagogiske forskningen i disiplinene filosofi, historie og idéhistorie (humaniora forskning) ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO, i tråd med den nasjonale og internasjonale utviklingen i disiplin...

Awarded: NOK 4.2 mill.

Project Period: 2007-2010

Location: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Negotiating Identity in the Internet Age: the Case of Urban Youth in Today's China

The development of new forms of ICT, especially the Internet, has fundamentally transformed the context of identity construction for today's young people and children, which may have significant implications for intercultural contact, community building, civic engagement and social integration, h...

Awarded: NOK 2.3 mill.

Project Period: 2007-2010

Location: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

The Neo-Vygotskyan Approach to Early Communication: A Cultural-Historical and Activity Concept of Ontogeny

...

Awarded: NOK 10,000

Project Period: 2006-2007

Location: Oslo

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Utvikling av motivasjon og selv-regulert læring i fagene lesing og skriving i løpet av de første skoleårene (2.-4.klasse)

Prosjektets hovedmål er å utvikle kunnskap om hvordan vi kan stimulere motivasjon og strategier for selv-regulert læring (SRL) i forhold til lesing og skriving tidlig i grunnskolen. Vi vet at utvikling av SRL tar lang tid, og det er derfor viktig å start e utvikling av slike ferdigheter tidlig.F...

Awarded: NOK 99,999

Project Period: 2006-2007

Location: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

Prøveoversettelse av boken "Å se er ikke alltid nok" fra norsk til engelsk.

...

Awarded: NOK 17,300

Project Period: 2006-2006

Location: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Learning in a Knowledge Society: Constructing Meaning from Multiple Information Sources

In Norway and many other countries educators and policy-makers are concerned about students' level of comprehension when working with traditional as well as digital texts. Especially, the need to make connections among multiple sources represents a great challenge to many readers, and many studen...

Awarded: NOK 4.7 mill.

Project Period: 2006-2009

Location: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

The Impact of Vygotsky`s Cultural-Historical Concept of Disability on Inclusive Preschool Education in Russia

...

Awarded: NOK 15,000

Project Period: 2006-2006

Location: Oslo

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

MSH: Social autonomy as a democratic ideal

«Forholdet mellom myndigheter og befolkning - betingelser for samfunnsmessig autonomi» Kommunikasjonen mellom myndigheter og befolkning har betydning for et samfunns grad av, og type, demokrati. Prosjektet tar utgangspunkt i hvordan norske myndigheter s elv omtaler det kommunikative forholdet, ...

Awarded: NOK 8,000

Project Period: 2006-2007

Location: Oslo

FRISAM-Fri prosjektstøtte samfunnsvitenskap

MEDIATIZED STORIES. Mediation perspectives on digital storytelling among youth

This project studies digital storytelling with theories of mediation and mediatization. Focus is on the use of digital storytelling for self-representation, where people apply digital tools to create stories from their own life or immediate environment to share with others. Such storytelling is ...

Awarded: NOK 4.4 mill.

Project Period: 2006-2012

Location: Oslo

EVA-Evaluering

Sekretærbistand - oppfølgingsutvalget for evalueringen av norsk pedagogisk forskning

...

Awarded: NOK 0.11 mill.

Project Period: 2006-2006

Location: Oslo

FORMNT-Formidlingsprogrammet MNT

Hva sier internasjonale studier som Eurobarometer og ROSE om den norske befolknings forhold til vitenskap, teknologi og samfunn?

Hva sier internasjonale studier som Eurobarometer og ROSE om den norske befolknings forhold til vitenskap, teknologi og samfunn? Det er mange forestillinger og myter knyttet til en 'realfag-krise' i Norge. Det er viktig at de tiltak man setter inn for å bedre situasjonen er basert på en god besk...

Awarded: NOK 0.15 mill.

Project Period: 2006-2006

Location: Oslo

NETT-Stimulerings-/nettverksbygging

Childhoods 2005 Oslo: Children and Youth in Emerging and Transforming Societies. Konferanse 28.juni- 3.juli 2005

Konferansen Childhoods 2005- Children and Youth in Emerging and Transforming Societies avholdes juni 2005 ved UiO. Konferansen bygger på et samarbeid mellom flere fakulteter ved Ui0 institusjonelt sett, og involverer et samarbeid mellom de fleste fakultet er ved UiO gjennom forskere fra fakultete...

Awarded: NOK 0.15 mill.

Project Period: 2005-2005

Location: Oslo

PES-INST-Prosjektetablererstøtte EU (FoU)

IP - Educational strategies and the dynamics of inclusion and social cohesion (ESSAIS)

...

Awarded: NOK 0.12 mill.

Project Period: 2005-2006

Location: Oslo

UTISOR-Utviklingsveier i Sør

Network for Research and Evaluation on Education and Development - NETREED, 2004-2007

...

Awarded: NOK 1.5 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Oslo

S-AFRIKA-Program for forskningsamarbeid med Sør- Afrika

ICT-UCT: Information Communication Technologies in Unversity Communities of Teaching

...

Awarded: NOK 0.18 mill.

Project Period: 2004-2006

Location: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Childhoods 2005 Oslo: Children and Youth in Emerging and Transforming Societis. Konferanse 22. - 26. juni 2005

Konferansen Childhoods 2005 - Children Youth in Emerging and Transforming Societies avholdes juni 2005 ved UiO. Konferansen bygger på et samarbeid mellom flere fakulteter ved UiO institusjonelt sett, og involverer et samarbeid mellom de fleste fakulteter ved UiO gjennom forskere fra fakultetene. ...

Awarded: NOK 0.40 mill.

Project Period: 2004-2005

Location: Oslo

KIM-Kommunikasjon, IKT og medier

Literacy og konvergerende medier - nye former for semiotisk mediert samhandling

Prosjektet handler om hvordan konvergerende medier endrer betingelsene for literacy, det vil si våre evner og muligheter til å produsere meningsfulle ytringer ved hjelp av semiotiske ressurser. Når medier og IKT smelter sammen blir datamaskinen et semioti sk konvergeringspunkt som gjør det mulig ...

Awarded: NOK 5.5 mill.

Project Period: 2003-2007

Location: Oslo

IT-FUNK-IT for funksjonshemmede

IKT-støttet informasjons- og nettverkstjeneste til pasienter og pårørende i rekonvalens etter sykdom

...

Awarded: NOK 0.33 mill.

Project Period: 2003-2004

Location: Oslo

UTDANN-Utdanning og læring

Professional learning in a changing society

...

Awarded: NOK 7.0 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Oslo