0 projects

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Horizontal governance and learning dynamics in higher education

Prosjektet har undersøkt endringsdynamikker i norsk høyere utdanning, med framveksten av det europeiske og norske kunnskapssamfunnet som bakteppe. Aspekter som har blitt studert er utvikling og koordinering av høyere utdanningspolitikk på ulike arenaer, hvordan endringer i kunnskapsfelt influerer...

Awarded: NOK 6.1 mill.

Project Period: 2012-2016

Location: Oslo

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Standardising minority languages

Europa har mer enn 70 historiske minoritetsspråk. Noen av disse språkene har en lang skriftspråktradisjon mens andre er i ferd med å bli standardisert. Studier av standardisering av minoritetsspråk fokuserer ofte på språklig revitalisering og tar for seg tema som domener for bruk av minoritetsspr...

Awarded: NOK 5.9 mill.

Project Period: 2012-2018

Location: Oslo

FORINFRA-Nasj.sats. forskn.infrastrukt

Norwegian membership and participation in the European Social Survey ERIC

The ESS is an academically-driven social survey designed to chart and explain the interaction between Europe's changing institutions and the attitudes, beliefs and behaviour patterns of its diverse populations. In its fifth round, the survey covers more t han 30 countries and employs the most rig...

Awarded: NOK 10.0 mill.

Project Period: 2012-2016

Location: Vestland

FORINFRA-Nasj.sats. forskn.infrastrukt

Remote Access Infrastructure for Research Data (RAIRD)

The proposed project from Statistics Norway (SSB) and the Norwegian Social Science Data Services AS (NSD) aims to develop a new method of access to administrative data and register data and a research infrastructure that will stimulate Norwegian and inter national research on these data sources. ...

Awarded: NOK 35.0 mill.

Project Period: 2012-2020

Location: Vestland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Teachers' professional qualification; different forms of preservice programs and different knowledges

Teachers' professional qualifications (TPQ) prosjektet har fokusert på hvordan grunnskole- og barnehagelæreres profesjonelle kvalifikasjoner kan utvikles i spenningsfeltet mellom forskningsbasert og erfaringsbasert kunnskap på høgskole og arbeidsplass, som campus-basert eller arbeidsplass-basert ...

Awarded: NOK 10.2 mill.

Project Period: 2012-2017

Location: Oslo

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

The influence of child care and home environment on learning and social functioning in transition to school and early school age

Prosjektet «Betydningen av barnehage og hjemmemiljø for læring og sosial fungering ved overgang til skole og i tidlig skolealder» har blitt gjennomført ved Atferdssenteret, Unirand, Universitetet i Oslo, i samarbeid med Høyskolen i Vestfold (HiVe). Prosjektet har vært en del av den pågående longi...

Awarded: NOK 6.4 mill.

Project Period: 2012-2016

Location: Oslo

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Legal Standards and Professional Judgment in School Leadership

Prosjektet har undersøkt hvordan ledere på ulike nivåer i skolen fortolker og håndhever lovverket i arbeidet med tilpasset opplæring, elevenes psykososiale miljø og spesialundervisning. Problemstillingen angår forholdet mellom utforming og bruk av rettsregler og rettslig skjønn og de profesjonell...

Awarded: NOK 6.5 mill.

Project Period: 2011-2017

Location: Oslo

FORINFRA-Nasj.sats. forskn.infrastrukt

CESSDA-ERIC Preparation

In the period before the esblishing of CESSDA-ERIC it is important to maintain contact with the CESSDA-countries in order not to lose support for the new infrastructure. It should therefore be initiated preparatory measures that will help in the establish ment at one hand, and to strengthen the n...

Awarded: NOK 1.6 mill.

Project Period: 2011-2016

Location: Vestland

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Learning about Quality

The proposed pre-project takes as point of departure that learning outcomes can be defined and understood in different ways. It is argued that multiple perspectives on how learning outcomes are interpreted could be enriching for Norwegian higher education - especially with respect to the on-goin...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Oslo

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Utvikling av en utdanningsportal ved NSD - Samfinansiering med PRAKUT prosjektnr. 210009

...

Awarded: NOK 0.20 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Vestland

NSDBASIS-Norsk samf.vit.datatjen.basis

Strategisk institusjonsstøtte til NSD (videreført fra prosjekt 103611)

...

Awarded: NOK 125.3 mill.

Project Period: 2011-2022

Location: Vestland

RBGRUNSAMF-Res.bas.grunnbev.samf.v.inst

Grunnbevilgning - NTNU Samfunnsforskning

...

Awarded: NOK 113.2 mill.

Project Period: 2011-2022

Location: Trøndelag - Trööndelage

RBGRUNSAMF-Res.bas.grunnbev.samf.v.inst

Grunnbevilgning NORCE Norwegian Research Centre AS (Samfunn)

...

Awarded: NOK 170.7 mill.

Project Period: 2011-2022

Location: Vestland

FORINFRA-Nasj.sats. forskn.infrastrukt

Norwegian membership and participation in the European Social Survey ERIC (ESS ERIC), preparatory work.

Norway has hitherto been strongly involved in the preparatory work of establishing an ESS ERIC. The Research Council of Norway as well as NSD has been members of the ESS Infrastructure Preparatory Phase Consortium, and the fact that Norway signed the Mem orandum of understanding at the Consortiu...

Awarded: NOK 0.26 mill.

Project Period: 2010-2010

Location: Vestland

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Transforming vocational education and training - a collaborative research proposal

The prelimenary project aims at developing a complete research project integrating theme C (management, administration and organisation) in the call for proposals with issues from theme A and B (content and learning processes). The general idea is to look at the transformation processes of Norwe...

Awarded: NOK 0.25 mill.

Project Period: 2010-2011

Location: Vestland

DIP-Design Pilot

Turning the Center for Peace Studies into an International Resource through Service Design - DP027

...

Awarded: NOK 0.55 mill.

Project Period: 2010-2011

Location: Troms - Romsa - Tromssa

FORFI-Kunnsk.gr.l.f.forskn.innov.pol

Structures in Strategising

Norske universiteter og høyskoler som strategiske organisasjoner Bjørn Stensaker, Universitetet i Oslo/ NIFU Universiteter og høyskoler beskrives gjerne som organisasjoner hvor ledelse, koordinering og styring er vanskelig å få til, og der ønsker om at de skal evne å prioritere og gjennomføre ...

Awarded: NOK 2.0 mill.

Project Period: 2010-2016

Location: Oslo

FORINFRA-Nasj.sats. forskn.infrastrukt

The ACCESS Life Course Database

Population ageing presents new conditions and contexts for adult lives and relationships. The proposed project will develop a durable research infrastructure (The ACCESS Life-Course Database) aimed at improving the ability of social researchers to underst and the challenges and opportunities that...

Awarded: NOK 6.0 mill.

Project Period: 2010-2015

Location: Oslo

FIFOS-Innovasjon og fornyelse i offentlig sektor

Proposal for the research-based evaluation of FIFOS 2010

The Danish research and consulting company DAMVAD hereby submits a proposal for the research-based evaluation of FIFOS, the Programme on Research for Innovation and Renewal in the Public Sector. The proposal is put forth in collaboration with two extern al partners: Research Director Carter Blo...

Awarded: NOK 0.44 mill.

Project Period: 2010-2011

Location: Ukjent Fylke

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Educational theory about society's educational system

The overarching goal of the project is to establish an international network and develop an application for an integrated project: Educational theory about society's educational system The topic for this preliminary project of the Educational theory abou t society's educational theory can be sum...

Awarded: NOK 0.35 mill.

Project Period: 2010-2011

Location: Oslo

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Regionale konferanser - i Molde og Stavanger: Lærerkvalifisering og kvalitet i grunnskolen

...

Awarded: NOK 0.22 mill.

Project Period: 2010-2011

Location: Oslo

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

På tversrapport FoU for barnehage, grunnopplæring og lærerutdanning - grunnopplæringsdelen av programmet

...

Awarded: NOK 0.12 mill.

Project Period: 2010-2012

Location: Ukjent Fylke

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Nasjonal fagkonferanse: Pedagogikk - profesjon og vitenskap

I den siste stortingsmeldingen for lærerutdanning, Stortingsmelding nr. 11 (2007-2008): Læreren - rollen og utdanningen, blir det lansert et "nytt" pedagogikkfag i lærerutdanningen. Det nye faget skal hete Pedagogikk og elevkunnskap. Det er en klar intens jon om at dette faget skal utformes på en...

Awarded: NOK 99,999

Project Period: 2010-2010

Location: Vestland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

GOVERNANCE, MANAGEMENT AND PERFORMANCE IN THE NORWEGIAN EDUCATIONAL SYSTEM

English The three PhD students financed by the project have all finished studies at the Department of Economics, Norwegian University of Science and Technology, during 2013. These are: Jon Marius Vaag Iversen, Educational governance: Interactions between institutions and school resources Kaj...

Awarded: NOK 13.3 mill.

Project Period: 2010-2014

Location: Trøndelag - Trööndelage

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Developing Sustainable Assessment Cultures in Norwegian Schools as Learning Organisations.

This pre-project will develop the foundation for a larger project on the development of sustainable assessment cultures in Norwegian primary, lower-secondary and upper-secondary schools. The concept of assessment culture is theoretically understood in ter ms of the inter-relationship between pupi...

Awarded: NOK 0.45 mill.

Project Period: 2010-2011

Location: Innlandet

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Higher Education and Professional Learning: the Effects of European Integration

The pre project will produce a state of the art review supporting the cooperation of two research units, i.e. the Institute for Educational research (UiO), and Arena, centre for European Studies (UiO). iSecond, most of the senior staff research capacity involved is for the coming year invested ...

Awarded: NOK 0.50 mill.

Project Period: 2009-2010

Location: Oslo

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

EUROCORES: Transformation of European Universities (TRUE). Individual Project 1.

-

Awarded: NOK 4.1 mill.

Project Period: 2009-2014

Location: Vestland

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

EUROCORES: Transformation of European Universities (TRUE). Individual Project 7.

TRUE prosjektet ser på hvordan europeiske universiteter endrer seg organisatorisk. Dette delprosjektet fokuserer på hvordan lærestedene fungerer som strategiske organisasjoner og har også sett på hvordan landskapet for høyere utdanning endrer seg i Europa . Generelt i prosjektet er finner vi at u...

Awarded: NOK 3.0 mill.

Project Period: 2009-2014

Location: Oslo

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Samarbeid nasjonal konferanse i oktober - "Læring og utvikling - mangfold og fellesskap"

...

Awarded: NOK 50,000

Project Period: 2009-2010

Location: Innlandet

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Vurdering av PraksisFoU for barnehagen, grunnopplæringen og lærerutdanningen

...

Awarded: NOK 0.50 mill.

Project Period: 2009-2009

Location: Oslo