0 projects

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Didactical presence - presence in esthetical learning-processes with children

This is a pedagogical and philosophical project aiming to broaden and deepen our understanding of presence in esthetical and emotional learning-processes with kindergarten-children. In the project I elaborate on the meaning of presence, as it presents itself in ongoing pedagogical and philosophic...

Awarded: NOK 0.41 mill.

Project Period: 2015-2016

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Responsive literacy practices in digitalized classrooms

Lesesenteret starter høsten 2014 opp et prosjekt med kortnavnet ?Respons? i samarbeid med en kommune, som har vedtatt at alle ungdomsskoleelevene i kommunen skal ha hver sin bærbare digitale enhet i løpet av periode 2014-2017. Prosjektet tar utgangspunkt i at slik styrking av tilgangen på digital...

Awarded: NOK 73,999

Project Period: 2015-2015

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Learning to Teach Lesson Study in Initial Teacher Education

The aim of my visit to UC Berkeley is to work more extensively with analyses of already retived data, exploring how the variations in the implementation models may affect professional learning in the different cultures. Comparing the processes through which a practice is implemented in different ...

Awarded: NOK 67,999

Project Period: 2015-2015

Location: Ukjent Fylke

PUBL-Publisering/prosjektinform

Support for sample translation of chapters on reading and dyslexia research

The proposed book, entitled Can we read letters? Reflections on fundamental issues in Reading and dyslexia research, is intended to be published by Sense Publishers. This publisher is acknowledged by the Norwegian publication system (NSD). This book aims to present a comprehensive alternative m...

Awarded: NOK 48,000

Project Period: 2015-2015

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

On Track - Reducing the number of children with reading difficulties

Målet med På sporet-prosjektet har vært å vinne ny kunnskap om hvordan man kan forebygge lese- og skrivevansker gjennom å utvikle og undersøke effekten av motiverende og forskningsbaserte tidlige tiltak. Prosjektet er den første storskala leseintervensjonen som evalueres gjennom et gruppe-randomi...

Awarded: NOK 6.8 mill.

Project Period: 2014-2019

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Responsive literacy practices in digitalized classrooms

RESPONS er kortversjonstittelen på et kompetanse- og forskningsprosjekt innenfor det bredt forståtte fagfeltet «digital literacy». Det valgte begrepet er tett forbundet med dialogisk engasjement og deltakelse og med opplevelse av relevans. Samtidig peker det mot kommunikative handlinger ? i de...

Awarded: NOK 7.0 mill.

Project Period: 2014-2019

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Classroom interaction for enhanced student learning (CIESL) - Implementing research based knowledge regarding teacher-student interaction

Eit mål med CIESL-prosjektet var å gi ny kunnskap om korleis lærarar vidareutviklar interaksjonen med elevane i klasseromet gjennom deltaking i ein intervensjon med fokus på klasseleiing. Klasseromsinteraksjon er forstått som den emosjonelle støtte, klasseromsorganisering og læringsstøtte lærarar...

Awarded: NOK 10.0 mill.

Project Period: 2014-2020

Location: Ukjent Fylke

IS-MOBIL-Mobilitetsprogr.f.utl.Ph.D-stu

A Study of Middle English Derivational Morphology - Laura Esteban-Segura - Spain

The project investigates the competition between suffixal doublets in Middle English. These structures are characterised by the appearance of the same base with two different suffixes, with no apparent distinction in meaning. Examples of doublets are 'ble reschipe' and 'blerinesse' ('bleariness')...

Awarded: NOK 42,000

Project Period: 2014-2014

Location: Ukjent Fylke

UTNAM-Mobilitetsmidler Nord-Amerika innenfor utdanningsforskning

Professor II; Lesson Study in Teacher Education

Prosjektet "Professor II; Lesson Study in Teacher Education" har som mål å styrke samarbeidet mellom Norge og USA når det gjelder forskning om lærerstudenters og praksislæreres profesjonelle læring gjennom å tilpasse og innføre prinsippene i lesson Study i grunnskolelærerutdanningen. Videre er d...

Awarded: NOK 0.68 mill.

Project Period: 2013-2016

Location: Ukjent Fylke

IS-MOBIL-Mobilitetsprogr.f.utl.Ph.D-stu

Verbal morphosyntax in late Northern Middle English: the Northern Subject Rule and related developments Mobile researcher: Nynke de Haas,

This project aims to analyze newly accessible data on late Middle English (c. 1350-1500) from the point of view of variation in verb endings and syntax (word order). It focuses on the Northern Subject Rule (NSR), a pattern of variation in which present-te nse plural verb endings depend on the typ...

Awarded: NOK 41,000

Project Period: 2012-2012

Location: Ukjent Fylke

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

The language and geography of Middle English documentary texts

The project 'The Language and Geography of Middle English Documentary Texts' has reached the following goals by its closing date: We have compiled a corpus of administrative/legal texts and letters from the period 1399-1525: the Corpus of Middle English Local Documents (MELD). The corpus form...

Awarded: NOK 4.0 mill.

Project Period: 2012-2017

Location: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

From teachers' teaching to pupils' learning

Resultatene fra TasS prosjektet viser noen lovende endringer i veiledningssamtalene mellom normalsituasjonen og intervensjonen. Disse endringene kan beskrives som noen hovedmønstre som viser seg på tvers av fagene engelsk, kroppsøving og naturfag både i forhold til samtalenes innhold, hva det sna...

Awarded: NOK 9.2 mill.

Project Period: 2012-2016

Location: Ukjent Fylke

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

Moving evidence based practice into daily life at school

The past two decades have brought clear progress and a stronger empirical base to the field of school-based preventive practices and programs. A growing number of sophisticated models have been developed over time. Preventive interventions based on these models have been tested empirically and s...

Awarded: NOK 0.15 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Ukjent Fylke

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Drama and Creative Learning Processes for Teaching Quality & Democracy, Engaged Learning and improved Learning Outcomes

The pre- project will ends up with an application to PRAKUT for the November deadline. The primary goal for the main project is to create new understanding on how teachers can use creative process drama strategies to improve students' engaged reading and writing, develop their reading, writing a...

Awarded: NOK 0.15 mill.

Project Period: 2011-2011

Location: Ukjent Fylke

PUBL-Publisering/prosjektinform

Ferdig bokprosjekt: Rowing in Eden - Ah, the Sea! Essays in the Iconology of Waterscapes in 19th Century Transatlantic Culture

...

Awarded: NOK 35,000

Project Period: 2007-2008

Location: Ukjent Fylke

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Drama and Creative Aesthetic Learning Strategies to Strengthen the Teaching- and Learning Processes within and across School Subjects

The research aims at supporting learning communities in primary, through secondary and teacher education, to develop new knowledge on drama as a way of learning and on creative aesthetic teaching- and learning processes. International and national researc hers will work in networks together with...

Awarded: NOK 2.5 mill.

Project Period: 2007-2011

Location: Ukjent Fylke

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

MSH: The Unitary Base Hypothesis Meets Norwegian

I wish to examine morphological problems, using an electronic corpus of recent Norwegian. Central issues include: the UBH and Norwegian lig-suffixation, the reduced productivity of -lig, issues of productivity in general and the alleged semantic predictab ility of new compounds.

Awarded: NOK 6,500

Project Period: 2007-2007

Location: Ukjent Fylke

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

MSH: Reading instruction and reading research in France

Referring to the agreement between Fondation des Sciences de Homme (FMSH) and the Norwegian Research Council (NFR) I hereby apply for a grant making it possible for me to travel to Paris and stay for one month during the spring term 2007 at the Maison Sug er or in one of the apartments at the dis...

Awarded: NOK 8,000

Project Period: 2007-2007

Location: Ukjent Fylke

ISP-Institusjonsforankrede strategiske prosjekt

Deltakelse i skole og samfunn som pedagogisk utfordring. En fakultær forskerskole med fokus på literacy

Prosjektet skal etablere en forskerskole der den etablerte forskerutdanning i spesialpedagogikk og en ny forskerutdanning i lesevitenskap samarbeider om å fokusere på "Deltakelse i samfunn og kultur som pedagogisk utfordring." En rekke pågående forsknings prosjekter vil trekke på sitt nasjonale o...

Awarded: NOK 2.7 mill.

Project Period: 2007-2010

Location: Ukjent Fylke

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Teaching about religious diversity in schools. Applying and developing an interpretive cultural approach to religious education.

Norwegian religious education has since 1997 focused on three aims; learning about religions and world-views, learning from religions and world-views, and learning to live together. Religion and world-views is one of the most important arenas in the schoo l community where cultural diversity (eth...

Awarded: NOK 3.8 mill.

Project Period: 2006-2011

Location: Ukjent Fylke

HUM-Fagkomiteen for humaniora

The Middle English Grammar Project: Survey of Middle English Transmission

The present project forms part of the Middle English Grammar Project, a large-scale undertaking that aims to produce an authoritative account of Middle English (ca 1100-1500). The accounts that exist are badly outdated, and an up-to-date description is ne eded. This project is concerned with Mid...

Awarded: NOK 6.1 mill.

Project Period: 2006-2010

Location: Ukjent Fylke

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Preconditions for Learning in a School for All.

...

Awarded: NOK 3.9 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Ukjent Fylke

PROFESJO-Profesjonsstudier ved de statlige høgskolene

Mitt fag, ditt fag eller vårt fag? Religionsundervisning og profesjonsutøvelse i et pluralistisk Rogland.

...

Awarded: NOK 1.7 mill.

Project Period: 2003-2006

Location: Ukjent Fylke

AS-HEL-Samfunnsmedisin og helsetj.

Genetic and environmental influences on reading ability and disability

...

Awarded: NOK 0.60 mill.

Project Period: 2003-2004

Location: Ukjent Fylke

PROFESJO-Profesjonsstudier ved de statlige høgskolene

Elevaktiv læring - dramafagets pedagogiske potensial i møte med undervisningens fagdidaktiske utfordringer.

Prosjektets utgangspunkt er elevaktiv læring i vanlig klasseromsundervisning. Det er lenge siden Dewey introduserte begrepet "learning by doing", men ennå domineres det norske klasserom av elevenes stillesittende individuelle lese- og skrivearbeid og fell essamtalen. Teorigrunnlaget vil være kje...

Awarded: NOK 0.89 mill.

Project Period: 2002-2005

Location: Ukjent Fylke