0 projects

BIONÆR-Bionæringsprogram

Kunden som med-produsent og verdiskaper: Utfordringer og muligheter for merkevaren TORO

Prosjektet tar sikte på å bidra til konkurransemessige fortrinn i produktutviklingen og markedsføringen av produkter til den norske næringsmiddelprodusenten Rieber & Søn. Dette skal oppnås gjennom økt kunnskap av hvilke effekter konsumentens egeninnsats i tilberedelsen av maten har på tilfredshe...

Awarded: NOK 0.69 mill.

Project Period: 2009-2013

Location: Vestland

BIONÆR-Bionæringsprogram

Effect of origin logos on sales, purchase intentions, and price perceptions of consumer exports

Earler research shows that information on product origin can influence product evaluation and consumer behavior. Many countries try to use origin in generic marketing campaigns for selected product categories, e.g. "Norwegian Seafood". Some studies show t hat such campaigns can influence demand i...

Awarded: NOK 2.8 mill.

Project Period: 2009-2012

Location: Vestland

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

Exploring and expanding an understanding of Norway's entrepreneural history

Preliminary research suggests these non-conventional religious leaders and groups, being excluded from conventional forms of enterprise, were particularly attuned to new economic and business opportunities. We have focused on the idea of Israel Kirzner w hen he notes that entrepreneurs are espec...

Awarded: NOK 81,500

Project Period: 2008-2008

Location: Vestland

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Effekter av Negativ Informasjon om Norsk Oljeboring på Omdømmet for Norsk Fisk i Sentrale Eksportmarkeder

Dette prosjektet tar sikte på å teste effekter av olje-relaterte kriser på omdømmet for norsk laks i tre sentrale eksportmarkeder (Tyskland, Frankrike og Japan). Oljevirksomheten er av grunnleggende betydning for norsk økonomi, men denne virksomheten rep resenterer også en potensiell trussel mot...

Awarded: NOK 0.49 mill.

Project Period: 2007-2008

Location: Troms - Romsa - Tromssa

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Jarlsberg som internasjonal merkevare: Rammeverk for posisjonering og merkestrekk

Dette prosjektet tar sikte på å komme med anbefalinger om hvorvidt TINE bør opprettholde forskjellige posisjoneringer for merkevaren Jarlsberg i hovedmarkedene USA, Tyskland, Australia og Japan. I tillegg vil det resultere i retningslinjer som omhandler h vordan internasjonal posisjonering bør he...

Awarded: NOK 1.4 mill.

Project Period: 2007-2010

Location: Oslo

MARKSAM-Marked og samfunn

Hvordan kan norske fiske-eksportører best utnytte Eksportutvalgets generiske markedsføring av norsk sjømat i utlandet?

I markedsføringen av norsk fisk i utlandet spiller Eksportutvalget for fisk (EFF) en meget sentral rolle. EFFs hovedoppgave er å øke etterspørselen etter norsk sjømat i sentrale eksportmarkeder gjennom generiske reklamekampanjer for norsk sjømat. For å ta ut effektene av denne reklamen, er det a...

Awarded: NOK 1.7 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Vestland