0 projects

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Barnehagen som kunnskaps og læringsinstitusjon. Barns språk som grunnleggende ferdighet: Barns læring om språk og gjennom språk

I dette prosjektet skal vi studere barns læring om språk og barns læring gjennom språk i språklig interaksjoner med voksne i barnehagen. Utgangspunktet er forskning som viser at barn lærer om språk når de aktivt bruker språk. Og de lærer om ulike fag og t ema i språklige interaksjoner med andre. ...

Awarded: NOK 5.1 mill.

Project Period: 2007-2011

Location: Vestfold

FORMNT-Formidlingsprogrammet MNT

Etablering av besøkssenter i matematikk på Høgskolen i Vestfold

Prosjektets mål er å etablere et besøkssenter i matematikk primært rettet mot skoleelever og lærere i Vestfold-regionene, samt HVEs egne lærerstudenter. Senteret skal være *et sted der klasser sammen med lærer kan få erfaring med elevaktiv undervisning og motivasjon for mer bruk av problemløsing...

Awarded: NOK 50,000

Project Period: 2005-2005

Location: Vestfold

IT-FUNK-IT for funksjonshemmede

Kommunikasjon via E-post med grafiske symboler (admin. KUL -168692)

Prøve ut og teste epost-produktet Inter_Comm. Øke den kommunikative kompetansen hos ASK-brukere gjennom bruk av E-mail med grafiske symboler. ASK-brukere (3-6) skal kartlegges og intervjues i samarbeid med nærpersonene før oppstart. Prosjektdeltakerne sk al læres opp i Inter_Comm -programmet som...

Awarded: NOK 0.20 mill.

Project Period: 2004-2006

Location: Vestfold

REFORM97-Evaluering av Reform 97

L97 Fra blå praktbok til grå hverdag? En evaluering av grunnskolereformens konsekvenser i kroppsøvringsfaget.

Bakgrunn. Det er flere forhold som taler for at det kan finnes et manglende samsvar mellom en teoretisk/formell fagplan og den virksomhet som finner sted i praksis. Dette gjelder også kroppsøvingsfaget. I prosjektet er en opptatt av å undersøke i hvilken grad L97 kan sies å fungere som e...

Awarded: NOK 0.30 mill.

Project Period: 2000-2004

Location: Vestfold