0 projects

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Student performance, educational attainment and labour market success: Disentangling the effects of social background and schools

Prosjektet studerer variasjonen i kunnskapsnivå blant norske skoleungdommer, målt ved karakterer og resultater på nasjonale prøver. Hovedutfordringen er å skille mellom resultatforskjeller som kan tilskrives sosial bakgrunn og forskjeller som skyldes skol ens bidrag til læringsutbytte. Segregerin...

Awarded: NOK 1.9 mill.

Project Period: 2005-2009

Location: Oslo

UTDANN-Utdanning og læring

Learning from transdisciplinarity. Gender and ICT as windows to understanding management of knowledge

...

Awarded: NOK 2.0 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Trøndelag - Trööndelage

UTDANN-Utdanning og læring

Learning in School and at the Library: Multifunctional learning resources and interaction, learning and teaching approaches

...

Awarded: NOK 8.0 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Vestland

UTDANN-Utdanning og læring

Educational Careers: Attainment, Qualification and Transition to Work

...

Awarded: NOK 5.1 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Oslo

UTDANN-Utdanning og læring

Læringsfellesskap i matematikk: Økt kunnskap om matematikk og om matematikk-læring og undervisning gjennom en samarbeids- og undersøkelses

...

Awarded: NOK 7.1 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Agder

UTDANN-Utdanning og læring

TRANSFORM: The Transformation of Productive Learning Practice

...

Awarded: NOK 8.5 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

ICT and mathematics learning

...

Awarded: NOK 4.1 mill.

Project Period: 2004-2008

Location: Agder

UTDANN-Utdanning og læring

Governance and Professional Autonomy in Primary Education - Comparing Norway, Sweden and Great Britain

The main intention of this research project is to reveal the elements of governance in public education. Our forcus is at the priamry school level, which involves several arenas of decision making, both political and administrative, from the state level t o the regional and the municipal levels. ...

Awarded: NOK 5.1 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Vestland

UTDANN-Utdanning og læring

Learning Environment and Cultural Encounters in School. A Study of Parental Involvement in Lower Secondary School

...

Awarded: NOK 7.3 mill.

Project Period: 2003-2007

Location: Troms - Romsa - Tromssa

UTDANN-Utdanning og læring

Professional learning in a changing society

...

Awarded: NOK 6.8 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Oslo

UTDANN-Utdanning og læring

Achieving School Accountability in Practice (ASAP)

...

Awarded: NOK 7.2 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Agder

UTDANN-Utdanning og læring

PISA+: A research project to pursue problematic PISA findings in the Norwegian context

...

Awarded: NOK 3.6 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Oslo

UTDANN-Utdanning og læring

Kvalitetsreformen - et nytt kunnskapsregime i norsk høyere utdanning? Forslag til evaluering

Prosjektets hovedmål vil være å undersøke i hvilken grad 1. reformens mål har blitt realisert 2. reformens tiltak har blitt iverksatt 3. virket etter forutsetningene 4. reformen har blitt påvirket av andre hendelser. Prosjektets delmål vi l være å kartlegge og analysere i hvilket...

Awarded: NOK 7.6 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Vestland

UTDANN-Utdanning og læring

Evaluering av Kvalitetsreformen. Tilbud fra NIFU

Evalueringen knyttes til reformens hovedmål om økt kvalitet i utdanning og forskning, med særlig vekt på at studentene skal lykkes. Kvalitetsreformen kan defineres som en studiereform og en styringsreform. Innføringen av en ny gradsstruktur, hvordan insti tusjonene utformer sitt studietilbud inne...

Awarded: NOK 5.6 mill.

Project Period: 2003-2008

Location: Oslo