Dette prosjektet tar sikte på økt verdiskaping gjennom å utvikle kunnskap og produktbredden på matsuvenirer hos hermetikkselskapet King Oscar som skal distribueres mot norske reiselivsmarkeder. King Oscar er en av få gjenværende hermetikkprodusenter i Nor ge, selskapet produserer et bredt spekter av hermetiserte produkter fra ulike typer sjømatråstoff og selskapet besitter en høy kompetanse på langtidsholdbare sjømatprodukter. Den overordnede målsettingen med prosjektet er økt verdiskaping gjennom å utvikl e sjømatsuvenirer som på en praktisk, attraktiv og informativ måte kan distribueres i norske reiselivsmarkeder. Selv om prosjektet er rettet mot et nisjemarked så vil resultatene fra forskningen som skal utføres i prosjektet også være relevante for andre deler av sjømatnæringen og andre markeder.
Det innovative i prosjektet knytter seg til valg av produkter, produktinformasjon og design som vil selge godt i et reiselivsmarked hvor tilfanget av sjømatsuvenirer i dag er lavt. Prosjektet skal munne ut i et sortiment av hermetiske produkter, bestående av tradisjonelle produkter i ny fremstilling og noen nye varianter basert på tradisjonelle råvarer. I utviklingen av et utstillings- og emballasjekonsept for disse sjømatsuvenirene skal det tas sikte på å formi dle relevant og salgsfremmende produktinformasjon om for eksempel serveringsforslag, produktets opprinnelse og historie, helse og bærekraft.