Mills har tidligere utviklet og lansert fiskeposteier konservert ved hinderteknologi. Til tross for god smak, klarte ikke produktene konkurransen i butikkhylla, noe som bl.a. skyldtes utilstrekkelig forbrukerinnsikt. Lanseringene er nå evaluert og vår for brukerinnsikt økt gjennom dybdeintervjuer og konsepttesting. Basert på dette har vi pekt ut tre tiltak som må settes inn for å friste forbruker: produktestetiske tiltak, brukervennlig emballasje og videreutvikling med nye råstoff. Disse tiltakene innebære r utfordringer mht. teknologi, mattrygghet og sensorikk, bla. harskning. De produktestetiske tiltakene innbefatter pynting av produktene på overflaten med urter, planter, krabbe og/eller spiselig film, eller flerfasefylling, samt fristende emballasje. Pr oduktene må være brukervennlige og det vil bli testet ut en helt ny type emballasje med skrulokk. De produktestetiske tiltakene skal samspille med emballasje og hinderteknologi for å gi trygge produkter. Nye råstoff vil også testes ut, bl.a. krabbe, både som ingrediens i emulsjonsproduktet og som overflatepynt. Her vil rasjonelle løsninger for å frembringe ønskede fraksjoner være viktig. Partnerne er ulike aktører i verdikjeden, en råstoffleverandør (HitraMat), en matvareprodusent og merkevarebedrift (Mi lls) og en emballasjeprodusent. Forskningsinstitusjonene i prosjektet er SINTEF og NTNU som har stor kompetanse innenfor de planlagte aktivitetene. Nytt i dette prosjektet er at forbrukerinnsikt er med som en rød tråd gjennom alle aktivitetene, og vil eva luere ulike teknologiske løsninger som peker seg ut, underveis.