Back to search

FORSTERK-Forsterkningsmidler

Piloting Multi MW Ammonia Ship Fuel Cells - ShipFC

Awarded: NOK 0.98 mill.

Project Number:

322674

Project Period:

2021 - 2022

Funding received from:

Location:

The ShipFC project will demonstrate that long-range zero-emission voyages with high power on larger ships is possible. The project will see an offshore vessel, Viking Energy, which is owned and operated by Eidesvik and on contract to energy major Equinor, have a large 2MW ammonia fuel cell retrofitted, allowing it to sail solely on the clean fuel for up to 3,000 hours annually. The ammonia used in the energy system will be produced by electrolysis. Ammonia is an abundant energy source and can easily be made from renewable resources making it one of the fuels that will likely meet part of shipping's future energy demand. The goal of the project is also to ensure that a large fuel cell can deliver total electric power to shipboards systems safely and effectively. A significant part of the project will be the scale up of a 100-kilowatt fuel cell to 2 megawatts. The ammonia fuel cell system will be installed in Viking Energy and this is the first time an ammonia-powered fuel-cell will be installed on a vessel. Another part of the ShipFC project will perform studies on three other vessel types, namely offshore construction vessels and two cargo vessel types, to illustrate the ability to transfer this technology to other segments of the shipping industry.

Følgjande verknader og effektar har vore resultat av forsterkingsprosjektet: - Auka bidrag til at norsk industri blir fremja som leiande når det gjeld utvikling av maritime brenselcellesystem med ammoniakk som energiberar. - Aktiv kommunikasjon og formidling av ShipFC. Det har sikra kunnskaps- og erfaringsoverføring til anna norsk og internasjonal industri, spesielt rederi og verft. - Styrka internasjonaliseringa for partnarar og norsk industri, det har vore gjennomført fleire opne workshopar og arrangement i andre land. - Auka moglegheiter for meir satsing på etablering av grøn ammoniakkproduksjon og infrastruktur.

Fleire viktige organisasjonar, mellom anna DNVGL og andre leiande maritime miljø, hevdar at ammoniakk er det mest lovande karbonfrie drivstoff alternativet. Grunnane til det er kvalitetane til ammoniakk som høg energitett, eksisterande produksjon og moglegheiter for å produsera grøn ammoniakk frå billig straum. Gjennom EU-prosjektet ShipFC validerer me teknologien i storskala gjennom installasjon av 2MW brenselcelle som går på ammoniakk om bord på eit offshore supply skip. Gjennom Forsterkningsprosjektet skal me sikra at resultata frå EU-prosjektet blir spreidd ut og formidla i mykje høgare grad enn utan ekstra-finansiering. Ekstra midlar gjer det mogleg å nå ut til enda fleire interessentar, som kan vera eit viktig bidrag til at teknologien kommersialiserast og tas i bruk i større skala. Me ønsker at nullutsleppsløysingar innanfor shipping skal skalerast opp, og spesielt at norske verft og rederi skal heva sin kompetanse innanfor produksjon og operasjon av ammoniakk-drevne fartøy. Det skal Forsterkningsprosjektet vera med å bidra til gjennom deltaking på arrangement for å spreie prosjektresultat, samt arrangera opne workshops for å sikra erfaringsoverføring. Auka formidling av prosjektet retta mot politiske miljø, vil også kunne legga til rette for betre incentiv og rammeverk for maritim miljøteknologi, som gagnar norsk industri generelt. Gjennom Forsterkningsprosjektet skal prosjektpartnarar styrka sin kunnskap om teknologi som skal utviklast gjennom prosjektet, noko som vil vera positivt for framdrift i EU-prosjektet.

Funding scheme:

FORSTERK-Forsterkningsmidler

Funding Sources