Back to search

FORSTERK-Forsterkningsmidler

Kommunikasjonsaktivitet “Transport – Advanced and Modular” (TrAM)

Awarded: NOK 1.0 mill.

Project Number:

322688

Project Period:

2021 - 2022

Funding received from:

In 2018, the TrAM project received 12 million Euros from the Horizon 2020 program in the EU, to introduce new technology in the construction and operation of high speed crafts. Norwegian partners in the project are Rogaland County Municipality (coordinator), Hydro, Servogear, Wärtsilä, Leirvik, and Fjellstrand, together with Maritime CleanTech. In addition, European partners such as MBNA Thames Clippers (UK), University of Strathclyde (UK), Fraunhofer IEM (Germany), National Technical University of Athens (Greece), HSVA (Germany), and Waterwegen & Zeekanal NV (Belgium) are participating. The main goal of this reinforcement project has been to present the results of the new manufacturing methodologies, to show how Norwegian shipyards can become more competitive in the construction of future emission-free vessels. The project has strengthened the Norwegian industry's position as a world leader in the emission-free maritime industry. Norway is known as the country that first demonstrated battery technology on electric ferries. With TrAM has emission-free technologies been proven and validated. This leads to more standardized methods, and learnings could be transferred to other vessel segments. In this project, we have conducted active dissemination towards policymakers and politicians on technological development, e.g. participated in hearings, policy meeting etc. The project has also ensured international promotion at relevant trade fairs.

EU-finansieringa har støtta utvikling og testing av banebrytande metodar og teknologiar, og forsterkingsprosjektet har bidrege til å visa fram effektar av prosjektet i Noreg og moglegheitene for norsk industri. Det har vore særleg viktig å dela erfaringar og kunnskap med andre norske industriaktørar, slik at desse aktørane også kan posisjonera seg for å bidra med fleire nullutsleppsfartøy og kostnadseffektiv produksjonsmetodikk. Kunnskaps- og erfaringsdeling har vore ein viktig effekt relatert til forsterkingsprosjektet, og det har vore gjennomført fleire opne workshopar og seminar. Internasjonaliseringsaktivitetar har vore særleg viktige, og knytte til både EU- og forsterkingsprosjektet. Gjennom ulike arrangement har norske partnarar styrka nettverket sitt og lagt til rette for kommersialisering av nye løysingar i nye marknader.

TrAM-prosjektet fekk i 2018 12 millionar Euro frå Horizon 2020 programmet i EU, for å innføre nye teknologi i bygging og drift av hurtigbåtar. Norske samarbeidspartnarar i prosjektet er Rogaland Fylkeskommune (koordinator), Hydro, Leirvik og Fjellstrand, saman med NCE Maritime CleanTech. I tillegg deltar Europeiske partnarar som Wärtsilä Holland (Nederland), MBNA Thames Clippers (UK), University of Strathclyde (UK), Fraunhofer IEM (Tyskland), National Technical University of Athens (Hellas), HSVA (Tyskland) and Waterwegen & Zeekanal NV (Belgia). Hovedmålet med forsterkningsmidlane er å presentere resultata av den nye fabrikasjonsmetodikken, for å vise korleis Norske verft kan bli meir konkurransedyktige i bygginga av framtidas utsleppsfrie fartøy. I eit lengre tidsperspektiv, skal prosjektet bidra til at norsk industri forsterkar sin posisjon som verdsleiande innanfor utsleppsfri maritim industri. Norge er kjent som landet som løyste batteriteknologi på elektriske ferger. Med TrAM skal utsleppsfri tekonologi gjerast konkurransedyktig, bli meir standardisert og kunne overførast til mange fleire ulike typar fartøy. For å formidle resultata frå prosjektet utover prosjektgruppa vil det vere viktig å benytte digitale kommunikasjonsplattformer, delta i ulike digitale forma, presentere fartøyet og konstruksjonsmetoden på messer og konferansar. Det er også ei rekkje ulike Norske og internasjonale grupper og nettverk som kan ha nytte av resultata frå prosjektet. MCT ønskjer å organisere ein offentleg workshop for å få får til ein dialog med reiarlag, verftsindustri og FoU-miljø, for å formidle mogleheitene i prosjektet. Prosjektet tar sikte på å drive aktiv formidling til beslutningstakarar og politikarar om teknologisk utvikling, t.d. delta i høyringar, direkte kontakt med politiske fora. Forsterkningsprosjektet ønskjer også at bedriftene som deltar i arbeidet med tilsvarande fartøy reiser på studietur til London og Belgia for å sikre erfaringsutveksling.

Funding scheme:

FORSTERK-Forsterkningsmidler

Funding Sources