Back to search

BIA-Brukerstyrt innovasjonsarena

BeYourBest Advanced Cognitive Training

Alternative title: BeYourBest Kognitiv Trening

Awarded: NOK 13.2 mill.

Project Manager:

Project Number:

327754

Project Period:

2021 - 2024

Funding received from:

In modern football the major focus is on the physical performance of the players, and coaches have vast knowledge about the training and testing of their players' physical performance. However, there is less focus on the cognitive skills of the players. These skills are more difficult for the coaches to test. This project will develop a whole new, flexible tool using AI to train cognitive skills for football players, where situations and patterns are generated as you play using AI/machine learning. This will make a close to infinite number of possible outcomes based on in-game choices made by the player. Additionally, the players will be able to choose between different playing styles so they can adapt to coaches' and clubs' different game-philosophies that easily can be configured by the user themselves. It will also be possible to give teammates and opponents specific attributes depending on your needs. The new system will be unique since it will not be necessary with engineering expertise to adapt the system to each club, coach and player. For any user without an engineering background, it will easy to use and adapt to own team and opponent team style of playing including to adapt to individual players skills when necessary.

Kombinasjonen av fysiske og tekniske ferdigheter sammen med raskere og bedre beslutningstagning er avgjørende for resultatet som oppnås av den enkelte utøver så vel som laget i sin helhet. Be Your Best leverer i dag et unikt og verdensledende system for kognitiv trening av fotballspillere. Prinsippet for slik kognitiv trening er å registrere hvor ofte en spiller ser seg rundt (også kjent som søk), om de gjør dette i de riktige tidsvinduene og om de gjør gode valg på bakgrunn av informasjonen de samler seg under søkene. Problem/utfordring: Dagens system er basert på forutbestemte (programmerte) spillsituasjoner. Dette gjør at spillet ikke vil ha mulighet til å tilpasse seg valgene hver enkelt spiller gjør i særlig grad. Det vil også være et begrenset antall av disse spillsituasjonene, og en spiller som legger ned mye trening vil til slutt kunne kjenne igjen spillscenarioene. Dagens system har heller ikke tilstrekkelig funksjoner til å støtte variasjon i spillestil for brukerne, skal det gjøres endringer i dagens system kreves en betydelig programmeringsjobb. Realisering av nye muligheter: Prosjektet skal utvikle et helt nytt og langt mer fleksibelt verktøy for kognitiv trening som baseres på at situasjoner og handlingsmønster fortløpende genereres ved AI/maskinlæring slik at det blir et uendelig antall utfall avhengig av valgene spilleren gjør i de ulike situasjonene. Videre skal det legges inn valg for de forskjellige spillestilene slik at kampfilosofiene til hver enkelt klubb lett kan konfigureres av brukeren selv. Det nye systemet blir unikt ved at det ikke vil kreves programmeringskompetanse for å tilpasse systemet til den enkelte klubb; ledere og trenere uten programmeringskunnskap vil med enkle grep kunne tilpasse begge lags spillestil, samt ilegge hver enkelt med- og motspiller egenskaper etter behov. Dette kan bli et nyttig verktøy for klubbene i forberedelse mot kommende kamper.

Funding scheme:

BIA-Brukerstyrt innovasjonsarena