0 antall prosjekter

FRIPRO-Fri prosjektstøtte

The Development of Understanding of Insight and Aha-Experiences in Young Children

Utvikling av forståelse av innsikt og Aha-opplevelser hos unge barn Prosjektet vårt tar sikte på å undersøke utviklingen av forståelse for innsikt og aha-opplevelser hos unge barn i alderen 4 til 8 år. Tidligere forskning har vist at barn i denne alderen har begrenset forståelse av blandede føle...

Tildelt: kr 10,0 mill.

Prosjektperiode: 2019-2025

Sted: Oslo

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Question Asking and Storytelling as Means to Increase Mathematics Interest in Teacher Education

Hvordan kan interesse for matematikk på skolen og i høyere utdanning økes? Interesse for realfag har lenge vært et problem i norsk utdanning. For å takle denne utfordringen er det viktig å utvikle tiltak som øker interesse for matematikk og andre realfag. Tidligere forskning har vist at ulike til...

Tildelt: kr 11,8 mill.

Prosjektperiode: 2019-2025

Sted: Oslo

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

Example choice and relevance intervention in teaching and learning mathematics and science

Many educators believe that making learning materials relevant for student's lives leads to student's engagement and better understanding of the subject, but experimental evidence to support that is still lacking (Hulleman & Harackiewicz, 2009). Professor Judith Harackiewicz and her colleagues d...

Tildelt: kr 0,19 mill.

Prosjektperiode: 2013-2016

Sted: Vestland

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Two Ways to Increase Student Interest for Mathematics and Science in Education

Prosjektet undersøker muligheten for å øke interesse i matematikk på ungdomsskolen. Vi prøver ut tre intervensjoner som ser lovende ut til dette formålet: (1) Eksempelvalg er en metode utviklet på Universitetet i Bergen hvor elevene kan velge et eksempel å jobbe med. Hvert eksempel illustrerer ...

Tildelt: kr 6,8 mill.

Prosjektperiode: 2012-2016

Sted: Vestland

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Writing a Wikipedia article as course assignment

The basic idea of the proposed project consists in asking students to create quality-assured Wikipedia articles in Norwegian as part of their course assignments in higher education. The quality will be assessed and improved by the lecturers before the art icle is uploaded to Wikipedia. Writing qu...

Tildelt: kr 63 000

Prosjektperiode: 2011-2012

Sted: Vestland

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

A Shared Fluency Theory of Social Cohesiveness

The main goal of the theoretical part is to develop a shared fluency theory of group cohesiveness. This is a large-scale, long-term theoretical project, like the fluency and beauty project which has resulted in our article on the perceptual fluency theory of beauty. The core hypothesis is that ...

Tildelt: kr 0,27 mill.

Prosjektperiode: 2009-2010

Sted: Vestland

FRIMED-Klinisk medisin og folkehelse

Interactive effects of emotional valence and processing fluency on stimulus evaluation

Perceptual fluency is the subjective ease with which people can process incoming information. Several studies have shown that high perceptual fluency is affectively positive: experimental participants preferred stimuli that were easy to process. However, the existing studies with single exposure ...

Tildelt: kr 0,81 mill.

Prosjektperiode: 2005-2008

Sted: Vestland