0 antall prosjekter

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Attentive glimpse as retrieval associate: Components of objects' shape property-shape cue and recognition proficiency

Prosjektet er tredelt: Søkelyset rettes mot hvordan gjenkjenning av Del 1) velkjente figurer, Del 2) plasseringen av velkjente figurer og Del 3) ukjente figurer påvirker oppmerksomheten til mennesker med en praktisk/pedagogisk eller total blindhet. - Er det noe som popper opp, og som derfor kreve...

Tildelt: kr 2,8 mill.

Prosjektperiode: 2010-2015

Sted: Ukjent Fylke

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Linking Macro and Micro Data: Searching for models able to bridge macro- and micro data in the benefits of improving classroom teachi

To understand how different instructional practices and instructional regimes support students learning is central to quality in schools. A child's potential outcome under a given instructional regime / and or method depends on peers and teachers, and oth er supporting resources. Exploring how di...

Tildelt: kr 0,50 mill.

Prosjektperiode: 2010-2011

Sted: Ukjent Fylke

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

Disquietness in schools

Disquietness in Schools A Comparative Study of Primary - and Junior High Schools in Berkeley, USA and in Oslo, Norway. The principal objective of this project is to identify the normative basis for pupils and teachers in public schools who experience dis quietness during classes and to explore c...

Tildelt: kr 86 000

Prosjektperiode: 2010-2010

Sted: Ukjent Fylke

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Developing national standards for the teaching and assessment of writing

"Developing national standards for the teaching and assessment of writing" is a project under the new National Centre for Writing Education and Writing Research. Its general motivating background is the lack of studies relating to competence developments at grade levels 5-7 in primary school. Th...

Tildelt: kr 0,50 mill.

Prosjektperiode: 2010-2011

Sted: Ukjent Fylke

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Nasjonal fagkonferanse: Pedagogikk - profesjon og vitenskap

I den siste stortingsmeldingen for lærerutdanning, Stortingsmelding nr. 11 (2007-2008): Læreren - rollen og utdanningen, blir det lansert et "nytt" pedagogikkfag i lærerutdanningen. Det nye faget skal hete Pedagogikk og elevkunnskap. Det er en klar intens jon om at dette faget skal utformes på en...

Tildelt: kr 99 999

Prosjektperiode: 2010-2010

Sted: Ukjent Fylke

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Places for learning, care and growth - The physical environments in early childhood education and care institutions (ECECI) in Norway

The project will develop research methods for gaining new knowledge about the impact of physical environment on children's learning, care and growth in kindergarten, and with a focus on learning areas in the Framework Plan for the Content and Tasks of Kin dergartens. The project is interdisciplin...

Tildelt: kr 0,50 mill.

Prosjektperiode: 2010-2011

Sted: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Nasjonal forskerskole for lærerutdanningene (NAFOL)

Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL) sitt hovedmål har vært å styrke kvaliteten i alle typer lærerutdanning. NAFOL ønsket å gjøre dette gjennom en målrettet, sterk og langsiktig satsing på organisert forskerutdanning og har samarbeidet med et nasjonalt nettverk av lærerutdanningsinsti...

Tildelt: kr 87,9 mill.

Prosjektperiode: 2010-2022

Sted: Ukjent Fylke

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Multiple-Documents Literacy: Understanding, Assessing, and Improving Students' Learning from Conflicting Information Sources

Multiple-documents literacy refers to the ability to locate, evaluate, and use diverse sources of information for the purpose of constructing and communicating an integrated, meaningful representation of a subject, issue, or situation. In Norway and many other countries, researchers, educators, ...

Tildelt: kr 5,4 mill.

Prosjektperiode: 2010-2014

Sted: Ukjent Fylke

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Budding Science and Literacy A longitudinal study of using inquiry-based science and literacy in comprehensive schooling

Forskerføtter og leserøtter er et undervisnings- og forskningsprosjekt ved Naturfagsenteret som har fokus på å integrere utforskende læringsaktiviteter (i henhold til hovedområdet Forskerspiren i lærerplanen) og grunnleggende ferdigheter. Prosjektet har o versatt og tilpasset allerede eksisterend...

Tildelt: kr 6,0 mill.

Prosjektperiode: 2010-2014

Sted: Ukjent Fylke

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Learning ressources and writing in educational textual cultures

The project Learning Resources and Writing in Educational Textual Cultures responds to the programme Utdanning2020, particularly in connection with Area A "Educational objectives, content, and teaching and working methods", as well as Area B "Assessment f orms, learning processes and learning out...

Tildelt: kr 5,7 mill.

Prosjektperiode: 2010-2014

Sted: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

The Didactic Challenge of New Literacies in School and Teacher Education

The project is multidisciplinary, focusing on the subjects Norwegian, Mathematics and RLE. The research has also included analysis of curricula, textbooks and official documents in school and teacher education. Literacy has been a key concept. What is learned has to be mediated by cultural and ...

Tildelt: kr 6,1 mill.

Prosjektperiode: 2009-2014

Sted: Ukjent Fylke

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Barnehagen som danningsarena Studier av barns meningsskaping, undervisningspraksis og vilkår

Prosjektet Barnehagen som danningsarena er finansiert av Norges forskningsråd innenfor programmet Strategiske Høgskoleprogram. Det inngår i Høgskolen i Bergens strategiske forskningsprogram Lærerprofesjonalitet. Prosjektet er nå i sin siste avsluttende fase, med publiserte resultater, måloppfyll...

Tildelt: kr 4,6 mill.

Prosjektperiode: 2009-2014

Sted: Ukjent Fylke

IS-NAD-Samarbeid med NORAD-land

He, Min, statsstipendiat fra Kina 2009/10

...

Tildelt: kr 0,16 mill.

Prosjektperiode: 2009-2010

Sted: Ukjent Fylke

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Barnehagens rom - materialitet, læring og meningsskaping. Rommets betydning for barnehagens pedagogiske virksomhet

Prosjektet vil utvikle kunnskap om og forståelse for den materielle kontekstens betydning for barns læring og meningsskaping i barnehagen. Prosjektets tre delmål omfatter ni forskningsspørsmål (forkortet gjengivelse): 1.1 Hvilke lek- og aktivitetsformer inviterer barnhagens inne- og uterom til...

Tildelt: kr 4,5 mill.

Prosjektperiode: 2009-2013

Sted: Ukjent Fylke

P-SAMISK-Program for samisk forskning

Teaching in science and indigenous peoples cultural identities

Identitet er viktig for læring. Dette har sammenheng med at læreringsarbeid alltid er knyttet til en kontekst. For å fremme læringsarbeidet må denne konteksten være gjenkjennelig for elvene og derigjennom og til en viss grad bygge på deres erfaringer. I d ette prosjektet vil vi bringe sammen i en...

Tildelt: kr 0,12 mill.

Prosjektperiode: 2009-2010

Sted: Ukjent Fylke

FRISAM-Fri prosjektstøtte samfunnsvitenskap

NERA congress in Trondheim 5-7 March 2009

NERA (Nordic Educational Research Association) holds its annual congress in Trondheim 2009, 5-7 March . The convenor is the Norwegian University of Science and Technology, Faculty of Social Sciences and Technology Management at Dragvoll, Trondheim. NERA started in 1972 and has established itse...

Tildelt: kr 0,25 mill.

Prosjektperiode: 2009-2012

Sted: Ukjent Fylke

IS-STP-Statsstipendprogram, utlendinger

Maraloiu, Ana-Maria Romania 08(09 Kulturavtalestipend

...

Tildelt: kr 34 000

Prosjektperiode: 2009-2009

Sted: Ukjent Fylke

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

Visiting scholar at Center for International Higher Education, Boston College

The topic of my PhD-project is student departure in higher education in Norway. Students leaving university without completing a degree or a diploma is perceived as a fairly common challenge in higher education. This trend has been more extensively resear ched in the US then in other countries. H...

Tildelt: kr 0,12 mill.

Prosjektperiode: 2009-2009

Sted: Ukjent Fylke

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Preventing Literacy Failure in Children at Risk: Effects from a preschool intervention on language and literacy

The present post-doc project aims to examine the effect from a preschool oral-language intervention. Undertaking this study is important for several reasons: On an international level, there is a scarcity of research on preschool interventions. This is es pecially true for studies concerning chil...

Tildelt: kr 2,9 mill.

Prosjektperiode: 2009-2013

Sted: Ukjent Fylke

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Local literacies and community spaces - Investigating transitions and transfers in the learning lives of Groruddalen

The overall objective of this project is to increase our knowledge and understanding about key issues of transition between different contexts and levels of learning. Developments within the knowledge society, especially due to technological innovation, h ave intensified interest in the relations...

Tildelt: kr 7,6 mill.

Prosjektperiode: 2009-2014

Sted: Ukjent Fylke

IS-NAD-Samarbeid med NORAD-land

Sujathamalini, J. statsstipendiat India 2008/09

...

Tildelt: kr 0,13 mill.

Prosjektperiode: 2008-2009

Sted: Ukjent Fylke

PUBL-Publisering/prosjektinform

Expansion and Contraction. The Dynamics of Change in the Organisational Field of Higher Education

...

Tildelt: kr 42 000

Prosjektperiode: 2008-2008

Sted: Ukjent Fylke

PUBL-Publisering/prosjektinform

Literacy and mediated culture

...

Tildelt: kr 44 999

Prosjektperiode: 2008-2009

Sted: Ukjent Fylke

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

KIP - Aksjonsforskning

...

Tildelt: kr 0,15 mill.

Prosjektperiode: 2008-2010

Sted: Ukjent Fylke

FORSKSKOLE-Forskerskoler

National Graduate School in Educational Research (NATED)

-

Tildelt: kr 24,0 mill.

Prosjektperiode: 2008-2016

Sted: Ukjent Fylke

IS-JSPS-JSPSmobilitet fra Japan

Miyake, Shiho, JSPS-FY2008, short-term - Exploring ideas of evaluation scheme for Public Understanding of Science (PUS)

...

Tildelt: kr 64 540

Prosjektperiode: 2008-2008

Sted: Ukjent Fylke

IS-JSPS-JSPSmobilitet fra Japan

Torigoe, Takashi, JSPS-FY2008, short-term - Learning support to deaf and hard-of-hearing students in an inclusive situation in Norway

...

Tildelt: kr 73 840

Prosjektperiode: 2008-2008

Sted: Ukjent Fylke

IS-STP-Statsstipendprogram, utlendinger

Hirouchi, Daisuke, JP, statsstip. 2008-09

...

Tildelt: kr 0,13 mill.

Prosjektperiode: 2008-2009

Sted: Ukjent Fylke

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Barnehagen - et inkluderende fellesskap

Det som presenteres her er et forskningsprosjekt om den inkluderende barnehagen med regional forankring til det flerkulturelle og flerspråklige Finnmark. De ulike delene av prosjektet dekker aktuelle problemstillinger når det gjelder ulike grupper av barn s oppvekst og læring i barnehager i Finnm...

Tildelt: kr 2,4 mill.

Prosjektperiode: 2008-2012

Sted: Ukjent Fylke

IS-NAD-Samarbeid med NORAD-land

Zhu, Jiaxiong kinesisk spes 2008

...

Tildelt: kr 15 150

Prosjektperiode: 2008-2008

Sted: Ukjent Fylke