0 antall prosjekter

BIONÆR-Bionæringsprogram

The Past, Present and the Future: Sales Forecasts, Consumer Attitudes, Demographics and Economics

En viktig del av landbrukspolitikken er å sikre at norsk produksjon dekker forbruket av kjøtt, egg og meieriprodukter, og prosjektet har konsentrert seg om disse produktene. Både for høy og for lav produksjon er lite lønnsomt, og prognoser for forbruket er derfor viktige. Prosjektet har utvikle...

Tildelt: kr 8,0 mill.

Prosjektperiode: 2014-2017

Sted: Akershus

BIONÆR-Bionæringsprogram

Norwegian Fish in the European Market: Market Development, Environmental Labeling and Changing Consumer Preferences (NORFISH)

For å lykkes i det europeiske markedet, så trenger fiskeri- og oppdrettsnæringen detaljert informasjon om forbrukernes preferanser for ulike egenskaper til fisken. Prosjektet kartlegger disse preferansene, og undersøker ulike strategier som marin sektor kan bruke for å øke verdien på fisk solgt i...

Tildelt: kr 5,9 mill.

Prosjektperiode: 2010-2014

Sted: Akershus

BIONÆR-Bionæringsprogram

Nutrition, Health, and Changing Consumer Preferences (inntekt 193988)

Globally, there are more than 1 billion adults who are overweight and at least 300 million of them are clinically obese. The US is in the forefront of this phenomenon with obesity rates of 36.5 and 41.8 percent among males and females, respectively. While Norwegian obesity rates are lower, recen...

Tildelt: kr 4,4 mill.

Prosjektperiode: 2009-2012

Sted: Oslo

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Lifestyle Choices and Health: Participation in the Norwegian Monitor Survey 2007

The average Norwegian weighs 5.0-5.8 kilos more now than fifteen years ago. More than fifty percent of us are now either overweight or obese. The trend is negative also for related chronic diseases such as type 2 diabetes and certain cancer types. This ha s been linked to unhealthier diets and mo...

Tildelt: kr 0,30 mill.

Prosjektperiode: 2008-2010

Sted: Oslo

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Farmed Cod in the European Market: Market Potential and Substitution Effects

The European Union (EU) is the major market for wild cod and farmed salmon and is likely to be the major market for farmed cod as well. The export of farmed cod is still small, but grew with 292% from 2004 to 2005. Projections suggest the supply of farmed cod will continue to grow, and that Norw...

Tildelt: kr 2,7 mill.

Prosjektperiode: 2007-2010

Sted: Akershus

NORDAM-SAM-Samarbeidet Norge – Nord- Amerika

Dr.stipendiat til 173388 Health, Nutrition and Food Demand: Effects of Information and the Substitution between Good Foods and Bad Foods

...

Tildelt: kr 2,1 mill.

Prosjektperiode: 2006-2012

Sted: Oslo

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Health, Nutrition and Food Demand: Effects of Information and the Substitution between Good Foods and Bad Foods

Diet related ill-health and early death are linked to obesity, cardiovascular disease, some cancers (e.g. breast, colon), strokes, diabetes and hypertension. Increasing concern about the relation between overweight and obesity and good foods/bad foods ind icates that health is a key aspect of the...

Tildelt: kr 7,1 mill.

Prosjektperiode: 2006-2008

Sted: Oslo

MATPROG-Matprogrammet: Norsk mat fra sjø og land

Assessing Consumer Preferences for Food Quality Attributes: Methods and Applications.

During the last decade, economists have used experimental auction markets to investigate the preference and willingness to pay for new food attributes. In this project, we will investigate a new type of experimental markets, the experimental choice market . The experimental choice market is an e...

Tildelt: kr 1,6 mill.

Prosjektperiode: 2004-2007

Sted: Akershus

MARKSAM-Marked og samfunn

Kvalitet, informasjon og merking

Det vil bli økt konkurranse i det norske matvaremarkedet. Norske produsenter vil være avhengig av å produsere det forbrukerne ønsker og merke produktene sine slik at de attraktive produktattributtene kommer klart fram. I første del av prosjektet vil vi foreta en litteraturstudie av attraksjonsme...

Tildelt: kr 2,0 mill.

Prosjektperiode: 2002-2004

Sted: Akershus

MARKSAM-Marked og samfunn

Ekstra tiltak for heving av kompetanse innen markedsforskning.

Heve kompetansen i markedsforskning for fiske, landbruk og den avledede næringsmiddelindustrien.

Tildelt: kr 0,40 mill.

Prosjektperiode: 2002-2005

Sted: Akershus