0 antall prosjekter

IS-MOBIL-Mobilitetsprogr.f.utl.Ph.D-stu

An Assessment of Teacher Training Programmes in Norway with Special Reference to Inclusive Education

The quality of teacher education programme in inclusive education depends mainly on the curriculum, infrastructure and learning resources and, the relevance of practical to the theory. In European countries, particularly in Norway, the inclusive education programmes are in good practice, where t...

Tildelt: kr 0,14 mill.

Prosjektperiode: 2011-2012

Sted: Ukjent Fylke

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Preventing Later Literacy Failure in Kindergarten: A longitudinal randomized-trials study of oral language development and intervention

En ny randomisert kontrollert studie er gjennomført blant barnehager i Asker og Bærum. Totalt har ca. 300 enspråklige barn, som skåret relativt svakt (<30. prosentil) på språktester, fordelt over ca. 150 barnehageavdelinger deltatt. Avdelingene ble tilfeldig fordelt i enten en intervensjonsgruppe...

Tildelt: kr 6,0 mill.

Prosjektperiode: 2011-2016

Sted: Oslo

IS-BILAT-Mobilitet Norge-USA /Canada

Disquietness in schools

Disquietness in Schools A Comparative Study of Primary - and Junior High Schools in Berkeley, USA and in Oslo, Norway. The principal objective of this project is to identify the normative basis for pupils and teachers in public schools who experience dis quietness during classes and to explore c...

Tildelt: kr 86 000

Prosjektperiode: 2010-2010

Sted: Oslo

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Preventing Literacy Failure in Children at Risk: Effects from a preschool intervention on language and literacy

The present post-doc project aims to examine the effect from a preschool oral-language intervention. Undertaking this study is important for several reasons: On an international level, there is a scarcity of research on preschool interventions. This is es pecially true for studies concerning chil...

Tildelt: kr 2,9 mill.

Prosjektperiode: 2009-2013

Sted: Oslo

IS-NAD-Samarbeid med NORAD-land

Sujathamalini, J. statsstipendiat India 2008/09

...

Tildelt: kr 0,13 mill.

Prosjektperiode: 2008-2009

Sted: Oslo

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Veien inn i skriftspråket for barn med hørselshemming. Muligheter for læring gjennom samhandling i barnehage og skole.

Prosjektet har som hovedmål å frambringe kunnskap om sammenhengen mellom læringsmiljø og det hørselshemmede barnets vei inn i skriftspråket, slik at denne kunnskapen kan tilføres lærerutdanningene. De fleste hørselshemmede barn går i dag i vanlige barneha ger og skoler. Prosjektet har et design s...

Tildelt: kr 2,4 mill.

Prosjektperiode: 2008-2013

Sted: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

A Social Constructionist View on Atypical Development: An Alternative Approach to Inclusive Education

...

Tildelt: kr 19 169

Prosjektperiode: 2007-2008

Sted: Oslo

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Tilpasset opplæring, spesialundervisning og grunnleggende ferdigheter knyttet til innføring av Kunnskapsløftet.

Prosjektet ønsker å videreutvikle et allerede etablert samarbeid i regionen/fylket om FoU-virksomhet knyttet til praksisfeltet. De systemrettete forholdene skulle ligge til rette for å videreutvikle det samarbeidet som allerede eksisterer mellom partnerne , men det aldri tidligere har vært arbeid...

Tildelt: kr 2,5 mill.

Prosjektperiode: 2007-2012

Sted: Finnmark - Finnmárku - Finmarkku

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Tilpasset opplæring og pedagogisk praksis

Prosjektet tilpasset opplæring og pedagogisk praksis skal drives i et nært samarbeid mellom Høgskolen i Hedmark og skoleeiere. Det er organisert som en paraply med fem underprosjekter som tar opp i seg ulike problemstillinger relatert til tilpasset opplær ing. Hovedproblemstillingen i prosjektet ...

Tildelt: kr 6,0 mill.

Prosjektperiode: 2006-2010

Sted: Innlandet

PUBL-Publisering/prosjektinform

Prøveoversettelse av boken "Å se er ikke alltid nok" fra norsk til engelsk.

...

Tildelt: kr 17 300

Prosjektperiode: 2006-2006

Sted: Oslo

PUBL-Publisering/prosjektinform

The Impact of Vygotsky`s Cultural-Historical Concept of Disability on Inclusive Preschool Education in Russia

...

Tildelt: kr 19 169

Prosjektperiode: 2006-2006

Sted: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Den 4. nordisk forskerkonferansen om autisme, Norge 14.04 - 16.04.2005

Den 4. nordiske forskerkonferansen om autisme i Oslo 14. - 16. april 2005 Autismeenheten ved Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo er den faglige koordinerende enheten for Nasjonalt kompetansenettverk for autisme i Norge. Autismeenheten, r epresentert med sine ansatte, deltar i et...

Tildelt: kr 69 999

Prosjektperiode: 2005-2005

Sted: Oslo

IS-NAD-Samarbeid med NORAD-land

Sujatha Malini, J. Indisk statsstip 2004/05

...

Tildelt: kr 0,12 mill.

Prosjektperiode: 2004-2005

Sted: Ukjent Fylke

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Skriftsspråklig utvikling i en risikogruppe: Spesialpedagogiske tiltak for elever med alvorlige lese- og skrivevansker (stip: T N Nilssen)

Prosjektet er en longitudinell undersøkelse og følger opp barn som kommer fra familier der en eller begge foreldre har lese- og skrivevansker. Barna har deltatt i det Forskningsråds-finansierte prosjektet "Tidlig identifisering og forebygging av lese- og skrivevansker" siden de gikk i førskolen....

Tildelt: kr 2,9 mill.

Prosjektperiode: 2001-2009

Sted: Oslo