0 antall prosjekter

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Educational theory about society's educational system

The overarching goal of the project is to establish an international network and develop an application for an integrated project: Educational theory about society's educational system The topic for this preliminary project of the Educational theory abou t society's educational theory can be sum...

Tildelt: kr 0,35 mill.

Prosjektperiode: 2010-2011

Sted: Oslo

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Higher Education and Professional Learning: the Effects of European Integration

The pre project will produce a state of the art review supporting the cooperation of two research units, i.e. the Institute for Educational research (UiO), and Arena, centre for European Studies (UiO). iSecond, most of the senior staff research capacity involved is for the coming year invested ...

Tildelt: kr 0,50 mill.

Prosjektperiode: 2009-2010

Sted: Oslo

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

Local literacies and community spaces - Investigating transitions and transfers in the learning lives of Groruddalen

The overall objective of this project is to increase our knowledge and understanding about key issues of transition between different contexts and levels of learning. Developments within the knowledge society, especially due to technological innovation, h ave intensified interest in the relations...

Tildelt: kr 7,6 mill.

Prosjektperiode: 2009-2014

Sted: Oslo

IS-STP-Statsstipendprogram, utlendinger

Hirouchi, Daisuke, JP, statsstip. 2008-09

...

Tildelt: kr 0,13 mill.

Prosjektperiode: 2008-2009

Sted: Oslo

FORNY-3-Kommersialisering av FoUresultater

Inspirasjonsseminar for kvinnlege forskarar og studentar for auka verdiskaping i Møre og Romsdal

Høgskulen i Volda tek sikte på å arrangere eit inspirasjonsseminar for kvinnlege forskarar og studentar for auka verdiskaping i vårt distrikt. Inspirasjon, ideutvikling og konkretisering av kommersialiserbar kunnskap og forsking, med mål å mobilisere kvin ner til å skape nye arbeidsplassar, vil s...

Tildelt: kr 0,14 mill.

Prosjektperiode: 2007-2007

Sted: Møre og Romsdal

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Negotiating Identity in the Internet Age: the Case of Urban Youth in Today's China

The development of new forms of ICT, especially the Internet, has fundamentally transformed the context of identity construction for today's young people and children, which may have significant implications for intercultural contact, community building, civic engagement and social integration, h...

Tildelt: kr 2,3 mill.

Prosjektperiode: 2007-2010

Sted: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Learning in a Knowledge Society: Constructing Meaning from Multiple Information Sources

In Norway and many other countries educators and policy-makers are concerned about students' level of comprehension when working with traditional as well as digital texts. Especially, the need to make connections among multiple sources represents a great challenge to many readers, and many studen...

Tildelt: kr 4,7 mill.

Prosjektperiode: 2006-2009

Sted: Oslo

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

MSH: Social autonomy as a democratic ideal

«Forholdet mellom myndigheter og befolkning - betingelser for samfunnsmessig autonomi» Kommunikasjonen mellom myndigheter og befolkning har betydning for et samfunns grad av, og type, demokrati. Prosjektet tar utgangspunkt i hvordan norske myndigheter s elv omtaler det kommunikative forholdet, ...

Tildelt: kr 8 000

Prosjektperiode: 2006-2007

Sted: Oslo

UTISOR-Utviklingsveier i Sør

Network for Research and Evaluation on Education and Development - NETREED, 2004-2007

...

Tildelt: kr 1,5 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Oslo

KIM-Kommunikasjon, IKT og medier

Literacy og konvergerende medier - nye former for semiotisk mediert samhandling

Prosjektet handler om hvordan konvergerende medier endrer betingelsene for literacy, det vil si våre evner og muligheter til å produsere meningsfulle ytringer ved hjelp av semiotiske ressurser. Når medier og IKT smelter sammen blir datamaskinen et semioti sk konvergeringspunkt som gjør det mulig ...

Tildelt: kr 5,5 mill.

Prosjektperiode: 2003-2007

Sted: Oslo

UTDANN-Utdanning og læring

Professional learning in a changing society

...

Tildelt: kr 6,8 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Oslo

S-AFRIKA-Program for forskningsamarbeid med Sør- Afrika

Language of instruction in South Africa

...

Tildelt: kr 0,28 mill.

Prosjektperiode: 2003-2005

Sted: Oslo

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

EHEES - European Higher Education Expertise Structure

...

Tildelt: kr 50 000

Prosjektperiode: 2003-2005

Sted: Oslo

SAMF-Fagkomiteen for samfunnsvitenskap

Fra barnehage til skole: tale- og skriftspråklig tilegnelse hos elever fra språklige minoriteter

Prosjektets problemstillinger gjelder minoritetsspråklige barns betingelser for å tilegne seg norsk i barnehagen gjennom interaksjon med jevandrende og voksne. Studien inneholder to delstudier: en didaktisk, innholdsbasert tilnærming og en interaksjonsbas ert tilnærming. Prosjektet retter oppmerk...

Tildelt: kr 2,8 mill.

Prosjektperiode: 2002-2005

Sted: Oslo

UTISOR-Utviklingsveier i Sør

An analysis of policies and practices concerning language in education in primary schools in South Africa and secondary schools in Tanzania

...

Tildelt: kr 2,9 mill.

Prosjektperiode: 2001-2007

Sted: Oslo

UTISOR-Utviklingsveier i Sør

Establishment of a Network ("knutepunkt") for Research and Evaluation in Education for Development (NETREED)

...

Tildelt: kr 1,2 mill.

Prosjektperiode: 2001-2004

Sted: Oslo