0 antall prosjekter

Utvalg basert på fritekstsøk avspeiler ikke Forskningsrådets egen statistikk. Les mer...


Treff i fritekstsøk gir deg en oversikt over alle prosjekter der den aktuelle teksten ligger i prosjekttittel eller prosjektsammendrag. Det vil kunne gi et annet utvalg prosjekter enn det Forskningsrådet bruker i egen statistikk slik den fremstilles i for eksempel publikasjonene Forskningsrådet i tall eller Årsrapporten. Forskningsrådets statistikk bygger normalt på utplukk basert på faste kategorier. Disse finner du i venstremenyen, over diagrammet eller i søkefeltets venstre kolonne (statistikksøk).

Les mer...

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Student performance, educational attainment and labour market success: Disentangling the effects of social background and schools

Prosjektet studerer variasjonen i kunnskapsnivå blant norske skoleungdommer, målt ved karakterer og resultater på nasjonale prøver. Hovedutfordringen er å skille mellom resultatforskjeller som kan tilskrives sosial bakgrunn og forskjeller som skyldes skol ens bidrag til læringsutbytte. Segregerin...

Tildelt: kr 2,0 mill.

Prosjektperiode: 2005-2009

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Learning from transdisciplinarity. Gender and ICT as windows to understanding management of knowledge

...

Tildelt: kr 2,0 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Learning in School and at the Library: Multifunctional learning resources and interaction, learning and teaching approaches

...

Tildelt: kr 8,0 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Læringsfellesskap i matematikk: Økt kunnskap om matematikk og om matematikk-læring og undervisning gjennom en samarbeids- og undersøkelses

...

Tildelt: kr 7,1 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

TRANSFORM: The Transformation of Productive Learning Practice

...

Tildelt: kr 8,5 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

ICT and mathematics learning

...

Tildelt: kr 4,1 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Educational Careers: Attainment, Qualification and Transition to Work

...

Tildelt: kr 5,1 mill.

Prosjektperiode: 2004-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Governance and Professional Autonomy in Primary Education - Comparing Norway, Sweden and Great Britain

The main intention of this research project is to reveal the elements of governance in public education. Our forcus is at the priamry school level, which involves several arenas of decision making, both political and administrative, from the state level t o the regional and the municipal levels. ...

Tildelt: kr 5,1 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Learning Environment and Cultural Encounters in School. A Study of Parental Involvement in Lower Secondary School

...

Tildelt: kr 7,3 mill.

Prosjektperiode: 2003-2007

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Professional learning in a changing society

...

Tildelt: kr 7,0 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

PISA+: A research project to pursue problematic PISA findings in the Norwegian context

...

Tildelt: kr 3,6 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Achieving School Accountability in Practice (ASAP)

...

Tildelt: kr 7,2 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Kvalitetsreformen - et nytt kunnskapsregime i norsk høyere utdanning? Forslag til evaluering

Prosjektets hovedmål vil være å undersøke i hvilken grad 1. reformens mål har blitt realisert 2. reformens tiltak har blitt iverksatt 3. virket etter forutsetningene 4. reformen har blitt påvirket av andre hendelser. Prosjektets delmål vi l være å kartlegge og analysere i hvilket...

Tildelt: kr 7,6 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Ukjent Fylke

UTDANN-Utdanning og læring

Evaluering av Kvalitetsreformen. Tilbud fra NIFU

Evalueringen knyttes til reformens hovedmål om økt kvalitet i utdanning og forskning, med særlig vekt på at studentene skal lykkes. Kvalitetsreformen kan defineres som en studiereform og en styringsreform. Innføringen av en ny gradsstruktur, hvordan insti tusjonene utformer sitt studietilbud inne...

Tildelt: kr 5,6 mill.

Prosjektperiode: 2003-2008

Sted: Ukjent Fylke