Tilbake til søkeresultatene

IKTIP-Innovasjonsprogrammet IKT

Generisk Internett SpillArkitektur

Tildelt: kr 4,4 mill.

Prosjektleder:

Prosjektnummer:

143728

Prosjektperiode:

2001 - 2004

Midlene er mottatt fra:

Geografi:

Prosjektet vil utvikle en generisk softwarearkitektur som skal være fleksibel nok til å støtte en mengde ulike spillapplikasjoner med høyst varierende krav. Fellesnevneren vil være mange distribuerte klienter knyttet opp mot en sentral tjener/tjenerarkite ktur. Systemet antas å måtte fungere over dagens best-effort (BE) Internettinfrastruktur, og en kan derfor ikke gjøre noen antagelser om QoS. Det kan bli aktuelt å benytte multicas t for enkelte typer e multicas dataoverføring, men ettersom ikke alle rutere har multicastfunksjonalitet kan en ikke basere seg på dette i alle tilfeller. En generisk spillarkitektur må i utgangspunktet defineres ut fra de mest avanserte kravene, slik at alle andre spesifikasjoner kan anses som sjoner kan spesialtilfeller. Enkelte av de tekniske utfordringene en slik arkitektur byr på, er til en viss grad løst tidligere, for kontekster som har enkelte aspekter til felles med de problemene dette prosjektet tar for seg. Utfordring en i dette prosjektet blir dermed å lokalisere flaskehalsene i de eksisterende løsningene, og finne måter å balansere d e ulike behovene i ulike situasjoner. Taylor er ikke på egen hånd i stand til å utvikle tunge forskningsløsninger som dette prosjektet krever. Det er grunnen til at Taylor søker forskningsmidler til å utvikle konseptet og introdusere det i markedet. Taylo r føler nå at tiden er moden for et slikt produkt og at vesentlige markedsandeler kan oppnås ved en tidlig lansering. Prosjektet er d elt i forskning ogutviklingssykluser hvor målbare resultater leveres hvert annet tertial.

Budsjettformål:

IKTIP-Innovasjonsprogrammet IKT

Temaer og emner

Ingen temaer knyttet til prosjektet