Tilbake til søkeresultatene

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Improvisation in Teacher Education: Curricula and Practice in Dynamic Interplay

Tildelt: kr 13,3 mill.

Gjennom IMTE-prosjektet tek vi sikte på å utvikle institusjonen sine lærarutdanningar ved å setje fokus på utvikling av lærarstudentane sine improvisasjonsferdigheiter i undervisning, t.d. innan læringsretta vurdering, fagdidaktiske spørsmål og gjennom studiet av bruk av eksempel som pedagogisk verkemiddel. Det vil seie at vi ønskjer å bruke omgrepet 'improvisasjon' som grunnlag for å studere, drøfte og utvikle god undervisning gjennom ein dialog mellom studentane, praksislærarane og faglærarane i lærarutdaningane våre. Teoretisk er prosjektet mellom anna inspirert av teoriar om kunstnarleg improvisasjon, formativ vurdering, klassisk og moderne retorikk og Bernsteins perspektiv om å skape balanse i utdanning mellom potensiale som ligg i samfunnet sine felles kunnskapsbaser og i lærarane sine individuelle repertoar. Metodologisk er prosjektet festa i didaktisk designforsking (educational design research) og nyttar både kvalitative og kvantitative datainnsamlingsmetodar. Studien er organisert som tre samanhengane del-studiar: 1) review, 2) intervensjon og 3) evaluering Review-studien starta med opne søk på «improvisation/[norsk]», «Improvisation in teacher education/[norsk]». Analysane, støtta av nokre mindre pilot-studier, viste at omgrepet «improvisasjon» spesielt er brukt innan dei tre områda musikk/dans, teater/drama og organisasjonsfag. Vi har også funne at teori om retorikk er svært relevant fordi den trekkjer inn ulike aspekt knytt til kunnskapsoverføring. Oppsummert har vi identifisert fem felles karakteristika for improvisasjonsomgrepet i dei fire fagtradisjonane: 1. Improvisasjon kan grunngjevast ut frå ulike filosofiske og epistemologiske ståstader 2. Profesjonell improvisasjon inneber kommunikasjon og dialog i alle fagområde og praksisar 3. Profesjonell improvisasjon kviler på lærbare repertoar og spontan bruk av idear og døme frå slike repertoar 4. Profesjonelle improvisasjonspraksisar er kontekstbundne og i stor grad spesifikke for ulike fagområde

The recent Norwegian reforms in teacher education seem only to some degree oriented towards what we perceive as the essence of a professional teacher education: The enhanced quality of pedagogic and curricular classroom teacher practice and the enhanced q uality of the interaction between this practice and the other subject areas of teacher education programs. The IMTE-project reflects a shift in focus from the general development of the individual student towards becoming a teacher, to a stronger focus on quality aspects in contents and forms of activities in practicum as well as the quality in interaction between what goes on in the classroom and in teacher education subjects and curricula. The project emphasizes particularly what could be described as the dynamics of teacher education, conceived of as processes and interactions involved in flexible and improvisational knowledge construction. The main research focus is on one overarching concept that we consider to be crucial in the development and st udy of dynamic aspects of teacher education and hence in the development of students' pedagogic identities. This overarching concept is improvisation, connected to the student teachers' spontaneous as well as prepared handling of " pedagogic and pedagogi c content knowledge in and across teaching practices and in interactions with pupils " examples of contents, activation forms and artifacts in and across practices and interactions with pupils and " formative assessment and the corresponding reflectiv e practices of students, practicum teachers. The study is mixed-method oriented, with three sub studies: 1) review, 2) intervention and 3) impact. The research aims to enhance and develop Stord/Haugesund University College strategic priority area 'the de velopment of professional, creative and innovative competencies within schools", and will be integrated into HSH's two master programs in teacher education 'Arts Education and Learning Processes' and 'ICT in Learning'.

Budsjettformål:

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Finansieringskilder