Tilbake til søkeresultatene

BIONÆR-Bionæringsprogram

Competition, cluster and market analyses for the salted cod and salted and dried cod industry

Alternativ tittel: Nærings-, klynge- og konkurranseanalyse for klippfisk.

Tildelt: kr 7,8 mill.

Prosjektet har gjeve mange nye og interessante resultat. I WP1 viser nye restulat at verdiskaping per årsverk i denne næringa er større enn gjennomsnittet for Fastlands-Noreg. I WP2, klyngeanalyse, viser nye analysar at to klyngeeffektar er til stades. Den eine er storleiken på næringa, målt ved samla sysselsetjing, som har ein positiv, om enn statistisk sett svakt signifikant innverknad på verdiskaping. Den andre er lokalisering. Firma i Ålesund har større verdiskaping enn firma andre stader i landet, alt anna like. I WP3 har arbeidet vore fokusert på Spania, Portugal og Brasil. I alle desse landa observerer ein skift frå konsum av tradisjonell klippfisk til ?convenience? produkt som er lettare å førebu. I Spania kjøper konsumentane no i stadig større grad avsalta eller lettsalta fisk. I Portugal er konsumet av klippfisk framleis høgt, men konsumet av avsalta frosne produkt er aukande. Også i Brasil har norsk marknadsdel vorte redusert med 24% reduksjon i norsk kvantum over analyseperioden. På den andre sida viser empiriske resultat at ein inntektsauke på 1 % vil medføre auka konsum av klippfisk på 1,3 %. Dette vil vere viktig for utviklinga i marknaden etter kvar som økonomisk vekst i Brasil tek seg opp igjen. Konkurranseanalyse er tema for WP5. Norsk klippfisk vil også i framtida vere attraktiv for importørar og konsumentar i Brasil, men norske produsentar må møte den utfordringa som avsalta og ?convenience? produkt representerer. Dessutan er den innanlandske produksjonen av klippfisk i Portugal aukande slik at norsk marknadsdel er fallande. Norsk marknadsdel er monaleg redusert også i Brasil. På den andre sida vil den høge inntektselastisiteten i Brasil virke inn positivt på konsum når økonomisk vekst tek seg opp igjen. Prosjektresult viser klart at det eksisterer ei klynge av klippfiskprodusentar i Ålesund. I ein stadig meir globalisert marknad er det heilt naudsynt å ta vare på og å styrke denne klynga. Som ein konsekvens av det bør offentleg politikk mot næringa vere retta mot å styrke denne klynga.

In 2012 Norwegian exports of salted cod and salted and dried cod reached a value of NOK 2.7 bill. or almost 50% of total cod exports, with salted and dried cod representing NOK 2.0 bill. About 90 per cent was shipped from the North-West region of Norway, the possible presence of an industry cluster. Nevertheless, the industry is confronted with great challenges that result in poor economic performance. The aim of this research is to generate knowledge that may improve the competitiveness of the industry i n international markets. In recent years, Norwegian exporters of salted and dried cod has faced much stronger competition from countries like Iceland, Canada, and Russia, from new species like Pacific cod (processed in Portugal), and from processors in Ch ina. Historically Spain has been the main market for Norwegian salted cod. Over time Norway has lost market at the expense of Iceland, Faroe Islands and Sweden. The Spanish preference for whiter and thicker salted cod might be one reason for the increase in market shares from countries such as Iceland. Major challenges for the dried and salted cod industry are how to increase market shares and margins as well as finding new markets for their products. Another challenge is connected to market concentratio n at the retail level. Market and competition analyses of this industry also include a third challenge; the imbalance regarding the number of Norwegian exporters and producers, with the former outnumbering the latter. The competition among exporters may t hus be detrimental to the margins obtained. Three different value-chains and three different markets are studied: Portugal and Brazil for salted and dried product and Spain for salted cod. The project consists of five work packages: 1) industry analysis, 2) cluster analysis, 3) process and product analysis, 4) price analysis and 5) competition and market analyses.

Publikasjoner hentet fra Cristin

Ingen publikasjoner funnet

Ingen publikasjoner funnet

Budsjettformål:

BIONÆR-Bionæringsprogram