Tilbake til søkeresultatene

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020

Science Participation Reaching Out

Tildelt: kr 69 999

Prosjektet som skal etableres har som hovedmål å forske på undervisning og opplæring i teknologi og naturfag som skjer utenfor ordinære opplæringskanaler, med mål å etablere kunnskap rundt gode praksiser som kan virke støttende og inkluderende i et kunnskapssamfunn. Prosjektet vil fokusere på å kartlegge eksisterende "out of the classroom" undervisning/opplæring i STEM-fagene; kategorisere funnene med vekt på brukergrupper; og analysere undervisning/opplæring i STEM knyttet til 5-7 utvalgte brukergrupper. I prosjektetableringsfasen frem mot søknadsfristen vil følgende hovedaktiviteter være sentrale: - videreutvikle og spisse prosjektideen, - invitere høyt kvalifiserte partnere og etablere et internasjonalt konsortium som omfatter minst 10 EU-medlems- eller assosierte land, - gjennomføre et innledende møte for konsortieet, - skrive, diskutere og revidere prosjektskissen frem mot fristen 30. august 2017. De tre partnerne som starter prosessen, Open University i UK og Univ. of Catalonia i Spania og Vestlandsforsking, har jobbet sammen i flere H2020-søknader de siste årene, og har til sammen et stort internasjonalt nettverk. En av de største utfordringene handler likevel om å etablere et konsortium med både høyt kvalifiserte og aktive partnere som er villige til å bidra i søknadsprosessen. En annen stor utfordring er tid til å utvikle en god søknad. En stram timeplan for konkrete innspill og bidrag fra partnerne på et tidlig tidspunkt skal bidra til å gjøre prosessen overkommelig for den hovedansvarlige prosjektkoordinatoren (OU, UK).

Budsjettformål:

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020