Tilbake til søkeresultatene

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Building Sustainable Digital Practices in Kindergarten Literacy and Arts Programmes (DigiSus)

Alternativ tittel: Utvikling av berekraftige praksisar for digital teknologibruk innan språk og estetiske fag i barnehage (DigiSus)

Tildelt: kr 7,8 mill.

Prosjektet 'Utvikling av berekraftige praksisar for digital teknologibruk innan språk og estetiske fag i barnehage' (DigiSus) er eit kompetanseprosjekt som involverer barnehagar i to kommunar, Tysnes og Stord, barnehagelærarutdanninga og forskarmiljøet ved CASE-senteret på Høgskulen på Vestlandet, campus Stord. Hovudmålet for prosjektet er å utvikla og etablera eit kompetanserammeverk for barnehagelærarar og barnehagelærarutdannarar knytt til evaluering og implementering av berekraftige digitale praksisar (BDP) som støttar opp om barn sine språklege og estetiske leike-og læringsprosessar i barnehagen. DigiSus-prosjektet skal introdusera og utforska eit balansert leike-og læringsmiljø i barnehagar kor sansebasert digital teknologi vert utforska i lag med eksisterande skjermbasert teknologi i sanserom for estetiske uttrykk og språkleg utforsking. Desse romma skal utformast i samarbeid mellom barnehagepersonalet og forskargruppa og prøvast ut i barnehagen. Det overordna forskingsdesignet er inspirert av aksjonsforsking og didaktisk designforsking og følgjer ein utviklingsplan inndelt i fire hovudfasar: 1) Involvera og analysera, 2) Utforma og utprøva, 3) Vurdera og validera, 4) Spreia og implementera. Forskingsprosessen vil leia fram til kunnskap for kompetanse og agens i form av handlingsretta tenking og forskingsbasert styring for berekraftige digitale praksisar i barnehagen. Haust-2017 intervjua me assistentar/fagarbeidarar, pedagogar og styrarar i alle dei 8 barnehagane som er med. Det gav innsikt i haldningar til,- og eksisterande praksisar for,- bruk av digital teknologi i barnehagekvardagen. Materialet danna grunnlag for opplæring og utforsking av Makey Makey teknologi og programmering i Scratch. Vår-18 gjennomførte me 5 samlingar på campus Stord på HVL, der 16 tilsette, 2 frå kvar barnehage, deltok med forskargruppa for å utvikla ulike design som kan nyttast i sanseromma. Uprøvingane i barnehagane danna grunnlag for at kvar barnehage utvikla eit Makey Makey-sansesrom for å skapa unike magiske univers (haust-18). Sept-18 deltok forskargruppa frå HVL og 4 representantar frå barnehagane på eit prosjektseminar i New York og Boston, arrangert saman med vår partnar, New York University. Målsettinga var å formidla prosjektet til sentrale fagmiljø og knyta tettare kontakt med desse (NYU, Tufts University Boston, MIT Media Lab, Lifelong Kindergarten). Gruppa vitja fleire barnehagar/skular/kunstmuseum for barn. Foreløpige resultat og erfaringar frå DigiSus vart lagt fram på MAGNET, New York University si avdeling i Brooklyn for Multimedia and Games Network, Digital Media Design for Learning program, og MusEDLab. Basert på utprøvingane i løpet av våren 2018, utvikla kompetansepara unike BDP-design som vart sette i verk og prøvd ut saman med barnegrupper gjennom haust-18. Desse BDP-romma vart introdusert for borna ved bruk dramaforløp eller fortelling og borna sine responsar vart analysert på bakgrunn av videoopptak av interaksjonane. For kvar barnehage vart det skrive ein rapport om arbeidet. Dr. Alex Ruthmann frå NYU, besøkte alle barnehagane saman med forskargruppa for å få innsikt i arbeidet og rettleia ved behov. Haust-18 vart avslutta med eit evalueringsseminar, der prosjektresultat frå kvar barnehage vart lagt fram og erfaringar og utfordringar drøfta. Vår-19 inkluderte me fokus på språkarbeid i BDP-designa gjennom bruk av micro:bit (utvikla av BBC), som har andre mulighetar enn Makey Makey. Vår-19 var strukturert med samlingar på campus og forskarbesøk i barnehagane. Utviklingane som vart prøvde ut vart filma og rapportar om arbeidet delt internt i prosjektet og gjennom anna fagleg formidling. Resultat vart presentert på Grieg Research School-konferansen og til kunnskapsminister Sanner på besøk i ein av barnehagane. Haust-19 laga barnehagane sitt eige digitale musikkinstrument (Makey Makey) og ei magisk bok (Micro:bit) til stimulering av barns eigen forteljeglede, parallelt med ein tredje runde med utprøvingar. Okt/nov-19 intervjua me alle deltakarane individuelt om kompetanseutviklinga deira. Intervjua vart transkriberte og analyserte og vert publiserte i prosjektrapport 2. Nov-19 arrangerte me eit evalueringsseminar, der fleire aktørar blei inviterte inn til presentasjonar av dei ulike barnehagane sine ulike utviklingar over tid. Des-19 publiserte me prosjektrapport 1: Tilstandsrapport og prosjektrapport 2: Sluttrapport er forventa publisert des-21. Vår/haust 2020 vart prega av pandemi, men vart likevel nytta til analyse av det innsamla materialet med tanke på sluttrapport og artikkelpublisering, konferansepresentasjonar, samt førebuing av digitalt formidlingswebinar om berekraftige digitale praksisar innan estetiske fag og språkarbeid i barnehagen, 18.-19.nov-20. Opptak av prosjektpresentasjonane under webinaret vert publisert på prosjektbloggen (http://blogg.hvl.no/digisus/). Haust-20 presenterte forskargruppa på BarnKunne-konferansen og la fram eit self-organised symposium på EECERA-2021.

DigiSus har hatt fleire verknader og effektar for deltakarane i løpet av prosjektet. Deltakarane har utvikla sin digitale kompetanse ved å utforska ein type teknologi som ikkje er skjermbasert og som krever programmering. Dette har gitt nye mulighetar for dei estetiske faga og stimulert språkarbeidet i barnehagen på ein ny måte. I åtte barnehagar har barn i ulike aldrar fått oppleva magiske og sanselege rom og installasjonar som har stimulert barns forestillingsevne og språkarbeidet i barnehagen. Erfaringane i dei ulike barnehagane er formidla via prosjektbloggen, https://blogg.hvl.no/digisus/ og på sluttwebinaret nov-20, på UHR-konferansen apr-21 og EECERA-konferansen sep-21. Ein annan effekt av prosjektet er at prosjekterfaringane vert nytta i undervisinga av barnehagelærarstudentar ved HVL. DigiSus-prosjektet har bidrege til å utvikla forståinga av kva berekraftig bruk av digital teknologi kan vera i barnehagesamanheng.

The DigiSus project will introduce a learning environment in kindergartens where MIT developed non-screen based technology will be explored along with existing screen based technologies in moveable experience labs, e.g in the shape of aesthetic interaction rooms (0- 3) years, and language stimulation rooms (3-5 years). The research focus and questions in this part of the DigiSus are: What are important characteristics of sustainable digital practices (SDPs) in kindergartens? How can such practices contribute to the overarching goals of kindergarten pedagogies? And what kind of competence and competency framework is needed to implement sustainable digital practices in kindergartens? The research design of DigiSus is primarily designed as a qualitative study, but with some elements of quantitative methods. The research design is inspired by action research and educational design research and can best be described as mixed methods. The overall research design of the project is structured around four key research phases: 1) Engage and analyze: 2) Design and enact; 3) Evaluate and validate; 4) Spread and implement. Research process and phases will all lead up to knowledge as competence agency connected to actional thinking and research based decision making. DigiSus is a bottom up competence project involving all kindergartens in two municipalities, Tysnes and Stord, pre- service kindergarten teacher programmes and the research environment of two research centres and one research programme. The research will be carried out by a group of experienced researchers and teacher educators at West Norway University of Applied Sciences (Høgskulen på Vestlandet), and be anchored in the research centers Centre for Creativities, Arts and Science in Education (CASE), the research programme Creativity and Culture Pedagogies (C-ped), both located at Rommetveit Campus, Stord, and Center for Arts, Culture and Communication located at Kronstad campus, Bergen.

Publikasjoner hentet fra Cristin

Ingen publikasjoner funnet

Budsjettformål:

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Finansieringskilder