Tilbake til søkeresultatene

INTPART-International Partnerships for Excellent Education and Research

Excellence in graduate education and research in the cognitive and neural underpinnings of (typical and atypical) language development

Alternativ tittel: Fremragende forskerutdanning og forskning i kognitive og nevrale grunnlag for (typisk og atypisk) språkutvikling

Tildelt: kr 4,5 mill.

Formålet med prosjektet, og i tråd med INTPART programmet, er å utvikle samarbeid gjennom gode koblinger mellom høyere utdanning og forskning. Vårt hovedmål er å styrke master- og phd-utdanningen på området avansert forskning om språkutvikling gjennom aktiv student deltakelse i PI-ledet forksningsprosjekter og intensiv kursing. Samarbeid under prosjektet skal føre til nye tilnærminger til språktilegnelsesforskning og økt interesse blant humaniora/språk-studentene i relevant empirisk og eksperimentel forskning, og bygge opp deres forskningsferdigheter, forsknings tankegang og øke "exchange of ideas" mellom 2 studentkulturer - norske studenter på HF/NTNU og amerikanske studenter ved University of Connecticut.

EDULANG takes a radical interdisciplinary approach to language learning research strategies by combining psychological and linguistic theory with advanced computational methods. In particular, EDULANG focuses on (1) investigating the trajectories and mechanisms involved in language development across typical and atypical learners, (2) developing novel computational and statistical methods for analyzing developmental language data, (3) offering early-stage graduate students high-level training in advanced computational modelling, statistical techniques, and psycholinguistic theory, and (4) fostering cross-talk between related disciplines with a focus on human development and cognition. We build on and strengthen relationships between leading research groups in Norway (LALP Lab at NTNU) and the United States (University of Connecticut) in the fields of psycholinguistics, neuroscience of language, and computational modeling, focusing on language development trajectories in typical and atypical language learners.

Aktivitet:

INTPART-International Partnerships for Excellent Education and Research