Tilbake til søkeresultatene

FORNY20-FORNY2020

STUD: EdYou - Scaling Individualized Learning

Alternativ tittel: STUD: EdYou - Skalerer individualisert læring

Tildelt: kr 1,00 mill.

Prosjektleder:

Prosjektnummer:

327452

Prosjektperiode:

2021 - 2022

Midlene er mottatt fra:

Organisasjon:

EdYou er et læringsteknologiselskap som utvikler en digital plattform for individuelt tilpasset læring i storskala. Hensikten med løsningen vår er å samle strukturert data fra sentrale aktiviteter i undervisningen, analysere og bearbeide informasjonen, for deretter å kunne presentere verdifull innsikt for både studenter og lærere. Store deler av utdanning er i dag fortsatt tradisjonell, statisk og utføres lineært, noe som resulterer i ineffektiv læring og lav ressursutnyttelse. I Norge alene benyttes mer enn NOK 200 milliarder på undervisning årlig, hvor læringsteknologi er en voksende andel. Selv med det aksellererte behovet for digitale løsninger grunnet pandemien, er bruken innen undervisning fortsatt spredt og spesielt med tanke på tilfredsstillende løsninger som utvikler effektiviteten og kvaliteten av undervisningen på et individuelt nivå. De siste nasjonale undersøkelsene fra VGS (2017) viste at de mest brukte digitale verktøyene ofte begrenser seg til læringsplattformer (eks. Itslearning), nisjeverktøy (eks. GeoGebra, Kahoot), læremiddelplattformer (NDLA), eller arbeidsverktøy (eks. Microsoft Office 365). Våre undersøkelser viser, med unntak av kommunikasjonsverktøy, at det i dag ikke eksisterer tilstrekkelige løsninger som dekker etterspurte behov hos lærere og studenter. For studenter dreier dette seg om oversikt over progresjon, undervisningsstruktur og individuelt tilpasset støttefunksjonalitet. Lærere etterspør løsninger som gir oversikt og innsikt over hver enkelt elev og klasser som helhet, mer fleksibilitet og motiverer flere elever. EdYou har som mål å dekke disse behovene på en brukervennlig måte som resulterer i en målbar økt ressursutnyttelse og kvalitet på læringen. Målet med Forny Student å ferdigstille en kommersialisert versjon av løsningen vår og etablere oss i det norske markedet. Vi utvikler løsningen vår i tett dialog med undervisningsaktører, lærere og studenter for å sikre at vi dekker de etterspurte behovene.

From the defined objectives the following implications of the project results are: - That we have develop a proven and quantified value proposition improving learning efficiency and quality for students and teachers. - Signed our first paying customer and obtain media exposure with them. - Have acquired two new pilots, while present in about 15 class rooms all over Norway. - Established ourselves as a provider of state-of-the-art edtech provider in the Norwegian market.

Budsjettformål:

FORNY20-FORNY2020