Tilbake til søkeresultatene

IKTPLUSS-IKT og digital innovasjon

Spillexpo 2022 - En samlende arena for konsumenter og fagmiljøet innen spill- og teknologi i Norge

Tildelt: kr 99 999

Spillexo 2022 vil ha en bred publikumsprofil og være et samlende organ for det norske spillmiljøet. Inspirasjonskilden for messen er storheter som E3-messen i Los Angeles, svenske Comic-Con og tyske Gamescom. Et klart delmål er å stimulere til etablering av nye bedrifter og styrke eksisterende næringsliv innenfor tilstøtende og relevante bransjer. Spillexpo vil ha en markert internasjonal profil. Messen har tidligere signert verdens største spillutviklingsselskaper som Sony Playstation, Electronic Arts, Activision Blizzard og Nintendo som utstillere. De internasjonale utstillerne vil også stille talspersoner og teknologieksperter til Spillexpos rådighet i paneldebatter og workshops. Spillexpos målgruppe er todelt: 1. Det generelle spillpublikum, i hovedsak gutter og jenter i alderen 12-40 år. Det vil også være et sterkt fokus på å tiltrekke jenter og kvinner. Dette søkes oppnådd blant annet ved å ha fokus på sterkt jenteinspirerte spill og sosiale aktiviteter. 2. Det norske fagmiljøet for spill i Norge. Disse vil presenteres på et separat område på messen, hvor fokuset vil være på paneldebatter, foredrag og workshops. Det forventes i år rundt 20.000 besøkende til Spillexpo. Spillexpo 2019 ble gjestet av nærmere 20.000 besøkende og ble dekket av blant annet NRK Dagsrevyen, TV2, NTB Nyheter, m.fl. Spillexpo 2022 vil invitere norske og internasjonale foredragsholdere, utstillere, kulturpersonligheter og det generelle spillpublikum. Messen vil markedsføres ved hjelp av en markedsføringspakke til en verdi av 3 mill. NOK, blant annet i VG og øvrige aviser, TVNorge, på radio, på internett og i sosiale medier, samt via pressen ved pressemeldinger. Spillexpo vil avholdes ved Norges Varemesse i Lillestrøm i november 2022.

Budsjettformål:

IKTPLUSS-IKT og digital innovasjon