0 projects

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

International Research Conference "Multilingual Childhoods: education, policy and practice"

Given the recent global mobility trends, more and more children from birth to six years grow up in multilingual environments, and attend early years services in the language different from their home environment. At the same time, there is an international trend in introducing a foreign language ...

Awarded: NOK 16,718

Project Period: 2019-2019

Location: Innlandet

IS-MOBIL-Mobilitetsprogr.f.utl.Ph.D-stu

Ph. D.-prosjekt: Fiktive verdener i Jan Erik Volds poetiske verker 1965-1995 Mobile researcher: Ondrej Buddeus. Czech Republic

Hensikten med prosjektet er å peke på oppbygningen av fiktive verdener, formale mønstre og diskursive spilleregler ved konstruering av det språk- og tekstbundne imaginære universet i Jan Erik Volds poetiske verker fra debuten "mellom speil og speil" (1965 ) til "Kalenderdikt" (1995). Denne analyt...

Awarded: NOK 0.16 mill.

Project Period: 2012-2013

Location: Innlandet

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Samarbeid nasjonal konferanse i oktober - "Læring og utvikling - mangfold og fellesskap"

...

Awarded: NOK 50,000

Project Period: 2009-2010

Location: Innlandet

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Den flerkulturelle barnehagen i rurale strøk

I en surveyundersøkelse gjennomført i barnehager i sju fylker høsten 2009 er det lagt særlig vekt på å kartlegge profesjonsutøveres arbeid med minoritetsspråklige barn og deres familier, og en del kontekstuelle forhold for pedagogisk virksomhet, f.eks. hv ilke språk som er representert, hvordan b...

Awarded: NOK 5.5 mill.

Project Period: 2007-2014

Location: Innlandet

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Bruk av digitale verktøy. Eleven som aktiv kunnskapsprodusent

Hensikten med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og læring på grunnskolens ungdomstrinn. Vi vil prøve ut ulike måter å arbeide med digitale verktøy i fagene og forsøke å måle hvilke effekter disse arbeidsmåtene kan ha på elevenes læringsutbytte. En grunnlegg...

Awarded: NOK 3.1 mill.

Project Period: 2007-2011

Location: Innlandet

FORNY-3-Kommersialisering av FoUresultater

Infrastrukturmidler 2007 - Høgskolen i Hedmark

Høgskolen i Hedmark (HH) har i senere tid utvidet sine faglige aktiviteter og oppgradert sin kompetanse bl.a. med tanke på å bli en del av et fremtidig Innlandsuniversitet. Samarbeid med regionens næringsliv og mulige kommersialiseringer i tilknytning til HHs egne aktiviteter har aktualisert en ...

Awarded: NOK 0.12 mill.

Project Period: 2007-2007

Location: Innlandet

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Bruk av digitale verktøy. Eleven som aktiv kunnskapsprodusent.

Prosjektet skal samarbeide med en ungdomsskole i Hamar kommune. Prosjektet er basert på forskjellen i to ulike måter å bruke digitale verktøy i undervisningssituasjonen, et konsumentperspektiv og et produsentperspektiv. Ut i fra denne forskjellen er det u tviklet en hypotese om at elever har økt ...

Awarded: NOK 99,999

Project Period: 2006-2007

Location: Innlandet

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Teacher Education as a Part of Multicultural Nation Building: An Interdisciplinary Approach

...

Awarded: NOK 4.7 mill.

Project Period: 2004-2012

Location: Innlandet

PROFESJO-Profesjonsstudier ved de statlige høgskolene

Elevsamtalen som plan- og utviklingsdialog - videreutvikling og analyse av utviklingssamtaler, planbok og samtaleportefølje

Læreplanen antyder et verdisyn som tar sikte mot å utvikle og utnytte ressursene og talentene hos den enkelte elev, samtidig som den minner om bevisstgjøring og styrke sjølbildet og sjøltilliten hos barn og unge. Prosjektet setter eleven i sentrum, som a ktiv deltaker i sin egen læring og utvikl...

Awarded: NOK 1.2 mill.

Project Period: 2002-2005

Location: Innlandet