Back to search

FORNY20-FORNY2020

Lokale Prosjektmidler SINTEF TTO 2016 2017

Alternative title: Local Verification Projects SINTEF TTO 2016 2017

Awarded: NOK 20.0 mill.

To achieve the commercialization objectives of SINTEF TTO, it is critical to be able to 1) identify promising ideas from the internal deal-flow, and then 2) develop the high quality ideas further through Local Verification Projects or FORNY Verification Projects before 3) presenting them to SINTEF Venture IV. The deal flow of SINTEF TTO is good, but a big challenge is the lacking of funding for developing the project towards commercialization. SINTEF TTO has empirically an annual inflow of 25 to 30 ideas, but knows from experience that the path from idea to commercialization often is long and costly. SINTEF TTO will use local project funding to 1) increase the range of ideas to 50/year and 2) initiate 15 Local Verification Projects per year, and 3) commercializing at least 5 of these per year. The ideas developed within SINTEF typically have a large commercial potential due to SINTEF industrial approach to its research and its close cooperation with customers. SINTEF TTO has developed a robust commercialization process based on demonstrated success factors as well as on feedback from partners in success cases. Most important is the combination of: 1) a unique product developed with significant input from customers, and 2) the establishment of a commercial team in the early stages with a robust plan and robust financing

For å nå sine kommersialiseringsmål er det kritisk for SINTEF TTO å 1) identifisere lovende ideer fra den interne deal-flowen, og deretter 2) videreforedle med bruk av lokale prosjektmidler eller Forny verifiseringsmidler tilstrekkelig gode prosjekter før de 3) presenteres for SINTEF Venture IV. SINTEF TTO er relativt godt skodd på idetilfang og i kommersialiseringsfasen, MEN har en stor utfordring og mangler midler til prosjektfasen. SINTEF TTO har erfaringsmessig et årlig tilfang på 25-30 ideer, men vet av erfaring at veien fra ide til kommersialisering ofte er langt og ressurskrevende. SINTEF TTO vil bruke lokale prosjektmidler til 1) øke idetilfanget til 50 per år og 2) igangsette 15 prosjekter pr år for da å 3) realisere minst 5 nye kommersialiseringer per år. Idetilfanget innad i SINTEF har jevnt over et stort kommersielt potensial på grunn av SINTEF sin grunnleggende industrielle tilnærming og nært samarbeid med kunder . SINTEF TTO har utviklet en robust kommersialiseringsprosess basert på suksessfaktorer samt feedback fra partnere i suksesscasene. De kritiske suksessfaktorene er kombinasjonen av: 1) et unikt produkt utviklet med betydelig input fra kunder, og 2) etablere et kommersielt team i tidlig fase med en robust plan og finansiering i ryggen.

Funding scheme:

FORNY20-FORNY2020