Back to search

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020

Complex Automated Learning Modules: Zoaring Adaptive

Awarded: NOK 44,999

En annen type av denne teknologien har smått blitt brukt i web og annen online teknologi for markedsføringsformål. Dette eksemplifiseres gjennom f.eks skreddersydd reklame som oppstår på Google og Facebook. Slik det fungerer i dag, så er det basert på kon septet big data. Det vil si at alle ord du klikker deg inn på, og alle bilder man ser på, akkumuleres inn i et større datasystem som er tilpasset din bruker (kan være din IP, innloggingsinformasjon, epostadresse osv). Har du for eksempel googlet hvite ten ner, vil dette samles opp og deles automatisk mellom sosiale plattform og nettrelasjoner. Neste gang du logger den inn på Facebook vil det da typisk dukke opp en reklame for å få hvitere tenner. Dette går fordi algoritmene som gjenkjenner oppførsel er dyn amiske som en organisme, de utvikler seg automatisk gjennom dine tastetrykk på nettet. Til forskjell fra big data skal Zoaring utvikle intelligente læringsmoduler som også tilpasser seg individet, og personens læringskapasitet. Disse læringsmodulene får kontinuerlig tilbakemeldinger omkring brukerens kognitive og psykologiske reaksjoner gjennom EKG og EEG. Læringsmodulene til Adaptive vil inneholde komplekse algoritmer som utvikler seg sammen med tilbakemeldinger fra brukeren på samme måte som big data. Konseptet Adaptive vil være å utvikle individuelt tilpassede læringsmoduler i sanntid, for å kunne opprettholde optimal kognitiv ytelse og motivasjon hos individet som gjennomgår læring. I prinsippet så betyr dette at man integrerer spesialutviklet softwa re av sammen med et dynamisk læringsformatet, og fysiologiske læringsteknologier som EEG og EKG.

Funding scheme:

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020