0 antall prosjekter

NORGLOBAL2-Norge - global partner

Decoding Digital Media in African regions of Conflict

Voksende konflikter truer de siste tiårenes positive utvikling, ikke minst i regioner i Afrika sør for Sahara. Digital kommunikasjon synes å ha innvirkning både på hvordan konflikter utvikler seg og på hvordan de formidles, men det er behov for empiriske bevis på digitale mediers rolle i konflikt...

Tildelt: kr 10,1 mill.

Prosjektperiode: 2021-2025

Sted: Oslo

SAMKUL-Samfunnsutviklingens kulturell

Understanding Youth Participation and Media literacy in Digital Dialogue Spaces

Ny praksis i digitale medier, inkludert sosiale medier, har potensial til å inspirere til dialog og diskusjon, og engasjere unge mennesker i det demokratiske livet. U-YouPa undersøker hvordan unge mennesker i forskjellige europeiske land deltar i ulike digitale medierom. Sentrale forskningsspør...

Tildelt: kr 9,6 mill.

Prosjektperiode: 2020-2025

Sted: Oslo

SAMKUL-Samfunnsutviklingens kulturell

The Fan Can: The media and football supporter communities as enablers of social change

Investigating communities of football fans can help us understand better the many ways communities and societies experience, debate, come to terms with and react to development and change related to multicultural aspects of community, belonging and identity. This network brings together Norwegia...

Tildelt: kr 0,24 mill.

Prosjektperiode: 2015-2017

Sted: Oslo

VAM-Velferd, arbeid og migrasjon

Media impact in the public service sector: Changes in practices, processes and resource allocation in the government of welfare

Forskningsprosjektet Media Impact in the Public Service Sector (2014-18) har undersøkt hvordan mediene preger praksiser og prioriteringer i norske departementer og direktorater. Prosjektet undersøker om og i hvilken grad embetsverket tilpasser seg og tar opp i seg nyhetsmedienes fortellinger, f...

Tildelt: kr 7,8 mill.

Prosjektperiode: 2014-2018

Sted: Oslo