0 antall prosjekter

FRIMED-Klinisk medisin og folkehelse

An Analysis of the Mechanisms that Determine the Effectiveness of Endorsement Advertisements

Many companies spend large sums of money on advertising, and effective vs. ineffective advertising can mean the difference between success and bankruptcy. Furthermore, even award-winning advertising campaigns sometimes fail to produce increases in product sales, suggesting that even industry exp...

Tildelt: kr 1,0 mill.

Prosjektperiode: 2005-2007

Sted: Troms - Romsa - Tromssa

AS-HEL-Samfunnsmedisin og helsetj.

Do we believe the people who endorse products? The role of correspondence bias in advertising

Ueffektiv reklame kan føre til alvorlige konsekvenser for bedrifter, frivillige organisasjoner og statlige departementer. En bedrift som fører ueffektive reklamekampanjer kan for eksempel risikere konkurs. Hvis en frivillig organisasjon presenterer sitt b udskap på en ueffektiv måte kan den få pr...

Tildelt: kr 0,45 mill.

Prosjektperiode: 2001-2004

Sted: Troms - Romsa - Tromssa