0 antall prosjekter

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Comparative Study of Gender Segregation in VET - institutional and individual perspectives

The main aim of the project will be to plan and arrange a workshop on comparative studies of gender segregation in VET with the aim to publish a refereed edited volume with 7-10 articles on the subject. The proposed publication project brings together res earchers from two projects with support f...

Tildelt: kr 0,15 mill.

Prosjektperiode: 2014-2016

Sted: Oslo

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Qualification and social inclusion in upper secondary VET - Longitudinal studies on gendered education and marginalized groups

Elever i siste halvdel av tenårene i Norge har rett til videregående opplæring, men frafallet underveis i skoleløpet er bekymringsverdig høyt, særlig på yrkesfaglige studieretninger. Tidligere forskning på årsaker til frafall deler gjerne årsakene inn i institusjonelle, faglige, sosiale og indivi...

Tildelt: kr 7,1 mill.

Prosjektperiode: 2012-2017

Sted: Oslo

U2020-Norsk utdanningsforskning 2009-2018

Balancing theoretical education and practical training - Recruitment and completion of VET and the transition to work

Vocational education and training (VET) in Norway balances between theoretical education on the one side and practical training on the other, in the belief that both elements are important for building competence. In addition, practical training is believ ed to be important for students' motivati...

Tildelt: kr 0,25 mill.

Prosjektperiode: 2010-2011

Sted: Oslo