0 antall prosjekter

FRIHUMSAM-Fri prosj.st. hum og sam

International Research Conference "Multilingual Childhoods: education, policy and practice"

Given the recent global mobility trends, more and more children from birth to six years grow up in multilingual environments, and attend early years services in the language different from their home environment. At the same time, there is an international trend in introducing a foreign language ...

Tildelt: kr 16 718

Prosjektperiode: 2019-2019

Sted: Innlandet

IS-MOBIL-Mobilitetsprogr.f.utl.Ph.D-stu

Ph. D.-prosjekt: Fiktive verdener i Jan Erik Volds poetiske verker 1965-1995 Mobile researcher: Ondrej Buddeus. Czech Republic

Hensikten med prosjektet er å peke på oppbygningen av fiktive verdener, formale mønstre og diskursive spilleregler ved konstruering av det språk- og tekstbundne imaginære universet i Jan Erik Volds poetiske verker fra debuten "mellom speil og speil" (1965 ) til "Kalenderdikt" (1995). Denne analyt...

Tildelt: kr 0,16 mill.

Prosjektperiode: 2012-2013

Sted: Innlandet

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Samarbeid nasjonal konferanse i oktober - "Læring og utvikling - mangfold og fellesskap"

...

Tildelt: kr 50 000

Prosjektperiode: 2009-2010

Sted: Innlandet

FINNUT-Forskning og innovasjon i utdanningssektoren

Den flerkulturelle barnehagen i rurale strøk

I en surveyundersøkelse gjennomført i barnehager i sju fylker høsten 2009 er det lagt særlig vekt på å kartlegge profesjonsutøveres arbeid med minoritetsspråklige barn og deres familier, og en del kontekstuelle forhold for pedagogisk virksomhet, f.eks. hv ilke språk som er representert, hvordan b...

Tildelt: kr 5,5 mill.

Prosjektperiode: 2007-2014

Sted: Innlandet

PRAKUT-Praksisrettet utdanningsforskn

Bruk av digitale verktøy. Eleven som aktiv kunnskapsprodusent

Hensikten med prosjektet er å studere sammenhengen mellom elevenes digitale kompetanse og læring på grunnskolens ungdomstrinn. Vi vil prøve ut ulike måter å arbeide med digitale verktøy i fagene og forsøke å måle hvilke effekter disse arbeidsmåtene kan ha på elevenes læringsutbytte. En grunnlegg...

Tildelt: kr 3,1 mill.

Prosjektperiode: 2007-2011

Sted: Innlandet

FORNY-3-Kommersialisering av FoUresultater

Infrastrukturmidler 2007 - Høgskolen i Hedmark

Høgskolen i Hedmark (HH) har i senere tid utvidet sine faglige aktiviteter og oppgradert sin kompetanse bl.a. med tanke på å bli en del av et fremtidig Innlandsuniversitet. Samarbeid med regionens næringsliv og mulige kommersialiseringer i tilknytning til HHs egne aktiviteter har aktualisert en ...

Tildelt: kr 0,12 mill.

Prosjektperiode: 2007-2007

Sted: Innlandet

PRAKSFOU-Praksisrettet FOU i skolen

Bruk av digitale verktøy. Eleven som aktiv kunnskapsprodusent.

Prosjektet skal samarbeide med en ungdomsskole i Hamar kommune. Prosjektet er basert på forskjellen i to ulike måter å bruke digitale verktøy i undervisningssituasjonen, et konsumentperspektiv og et produsentperspektiv. Ut i fra denne forskjellen er det u tviklet en hypotese om at elever har økt ...

Tildelt: kr 99 999

Prosjektperiode: 2006-2007

Sted: Innlandet

SHP-Strategiske høgskoleprogram

Teacher Education as a Part of Multicultural Nation Building: An Interdisciplinary Approach

...

Tildelt: kr 4,7 mill.

Prosjektperiode: 2004-2012

Sted: Innlandet

PROFESJO-Profesjonsstudier ved de statlige høgskolene

Elevsamtalen som plan- og utviklingsdialog - videreutvikling og analyse av utviklingssamtaler, planbok og samtaleportefølje

Læreplanen antyder et verdisyn som tar sikte mot å utvikle og utnytte ressursene og talentene hos den enkelte elev, samtidig som den minner om bevisstgjøring og styrke sjølbildet og sjøltilliten hos barn og unge. Prosjektet setter eleven i sentrum, som a ktiv deltaker i sin egen læring og utvikl...

Tildelt: kr 1,2 mill.

Prosjektperiode: 2002-2005

Sted: Innlandet