Prosjektaktiviteter:
HiNT fortsetter arbeidet etter tidligere hovedmodell der mobilisering og idéavklaring står sentralt.
Dagens resultat viser at det gjenstår mobiliseringsarbeid. Dette betyr å fortsette med forankring, integrering av kunnskapen og bear beide holdningen til brukerrettet nyskaping og kommersialisering inn i studiene, samt at dette etterspørres og gis oppmerksomhet og belønning i avdelingen.
Også innen idéavklaring kreves oppfølging, i tillegg til kompetanseheving og aksjonsorienterte akt iviteter, for å produsere erfaringer som bidrar til å skape nye holdninger og inspirasjon til å jobbe med kommersialisering.
Mobiliseringsaktvitetene omfatter:
1. Utføre en mindre kvalitativ undersøkelse av hvilke faktorer som er avgjørende for at kvinne r vil og kan gå inn i et kommersialiseringsforløp. Samarbeide med InnoMed og i utarbeidelse av undersøkelsen.
2. Prosjektleder utarbeider et notat omkring Brukerrettet nyskaping i helsefag ved HiNT, som brukes aktivt i mobiliseringsarbeidet.
3. Invitere helsefagutdannede personer som har gjennomført egen kommersialisering for å dele sine erfaringer i møte med ansatte og studenter.
4. Aktiv bruk av HiNTs informasjonsleder, prosjektavis og lokalavis for å spre nyheter i prosjektet, resultat fra aktiviteten e og synliggjør avdelingens regionale potensial som aktører innen brukerrettet nyskaping.
Budsjettramme kr. 250 000,-.
Idéavklaringsaktivitetene omfatter:
1. Gjennomføre 2 tverrfaglig idéutviklingsverksted som følges opp med idékonkurranse.
2. Løpende in dividuell oppfølging av idéer på vent, videre kartlegging av det kommersielle potensialet blant ansatte og studenter.
3. Etablere mini-program for coaching idéhavere, der kartlegging av individuell motivasjon og hjelpebehov avklares, konkretisering av bru kerbehov og marked for idén.
4. Gjennomføre relevante kort-kurs i kommersialisering.
5. Videreformidle idéhavere til våre kommersialiseringshjelpere.
Budsjettramme kr. 550 000,-.