Tilbake til søkeresultatene

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

BioMarine International Business Convention 19.-21. October 2016

Tildelt: kr 0,78 mill.

Norge er verdens ledende havland og regjeringen fullfører i disse dager arbeidet med en nasjonal bioøkonomisk strategi. Norge har et godt utgangspunkt for å ta ledelsen i den blå revolusjonen. Den blå sektoren i Norge representerer store verdier, og vi har en viktig rolle å spille som leverandør av kunnskapsbaserte, innovative, smarte og bærekraftige løsninger på globale utfordringer som helse, energi og matsikkerhet. Nye næringer skal utvikles innen bioøkonomien, slik at vi kan bevege oss fra fossilt karbon til biokarbon. Optimal høsting og ressursutnyttelse, bedre utnyttelse av restråstoff og utvikling av en rekke nye næringer innen bioøkonomien (eksempelvis innen medisin, kosttilskudd, nye materialer, kosmetikk) vil stå på norsk og global dagsorden i lang tid fremover. Økt matproduksjon for den voksende befolkningen må komme fra blå sektor. Ifølge FAO [1] vil 62 prosent av matfisk bli produsert av akvakultur i 2030.[1] http://www.fao.org/docrep/019/i3640e/i3640e.pdf, executive summary Under BioMarine i, Portugal i fjor innledet NRF´s Christina Abildgaard under overskriften: ?How can Norway as the leading marine country, help developing and boost marine investments in other parts of the world?? I oktober 2016 vil ledende aktører innen biomarin sektor (industri, forskning, policy-makers) samles i Oslo. Det gir oss en enestående anledning til å utvikle og dele det felles kunnskapsgrunnlaget, bygge globalt nettverk og tiltrekke investormiljøer til biomarin sektor. BioMarine vil arrangeres 19. ? 21. oktober 2016 på Scandic Edderkoppen I Oslo. Konvensjonen jobber kryssdisiplinært, vektlegger breakout sessions på spesifikke fag temaer, et svært effektivt B2B fasiliteres i egne lokaler (forberedes og settes opp i forkant), i tillegg til plenumssesjoner, roundtables, paneldiskusjoner og BM TV streaming. På denne måten vil man bygge opp og spre kunnskap til et stort antall mennesker (p.t. et nettverk av 225 000 følgere fra sektoren) på BioMarine TV.

Budsjettformål:

DIV-INT-Annet internasjonalt samarbeid

Temaer og emner

Ingen temaer knyttet til prosjektet