Tilbake til søkeresultatene

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020

Intelligent læringsfeed

Tildelt: kr 0,12 mill.

BAKGRUNN Høyere utdanning har hatt liten grad av innovasjon de siste hundre årene. Det mest utbredte er fortsatt forelesning med pensum definert av lærer og avsluttende skriftlig eksamen som vurderingsform. Samtidig er en av de viktigste egenskapene i dag evnen til å ta til seg kunnskap til riktig tid og forstå og reflektere over innhold i en kontekst der oppdateringer skjer hyppig. Utviklingen har ført behov for ny type kompetanse: 1. Utdanningsinstitusjonene må kunne snu seg raskere og tilby "Just in time skills" [BI 2020]. Dette innebærer både kompetanseheving og organisatoriske grep. 2. Studentene må stimuleres til å skape, bruke og dele kunnskap med hverandre i sosiale medier i utdanningsløpet og ut i det offentlige rom og bli aktive lærende. 3. Foreleserne må legge til rette for bruk av nye, sosiale kanaler både som pensum, i undervisning og i evaluering av måloppnåelse. IDE Personlig læringsfeed for universiteter tilpasset hver enkelt student. Innholdet i læringsfeeden er fra forelesere og studentene selv. Alle andre verktøy ser på student som mottager av informasjon. Vi ser på de lærende som de skapende. Læringsfeeden er integrert med verktøyene universitetene bruker og studentene elsker. Det gjør at forelesere og studenter bruke sitt prefererte verktøy for å skape, lese eller ha interaksjon med innhold, f.eks google drive, Dropbox eller Skydrive. Innhold er her definert til alt som trengs i læringssammenheng og kan være pensum, linker, felles arbeidsdokumenter, videoer, quiz, kahoots, notater, spørsmål eller annet. Se vedlegg for mer informasjon

Budsjettformål:

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020