Tilbake til søkeresultatene

FORNY20-FORNY2020

up!norway - matcher deg med din drømmereise

Alternativ tittel: up!norway: a digital platform selling bespoke travel experiences to international travellers.

Tildelt: kr 0,95 mill.

I internasjonal turistsammenheng bringer merkenavnet "Norway" typisk assosiasjoner til "fjords" and "Northern lights", men i det store og det hele er kjennskapen til Norge som turistland skral. To av norsk reiseliv sine største utfordringer er mangel på unike markedskonsepter og ineffektiv kommunikasjon mot det internasjonale markedet. Parallelt er opplevelsesturismen i sterk vekst. Et økende antall reisende søker unike opplevelser kombinert med høy komfort og individuelle tjenester. Disse mulighetene skal up!norway benytte. Selskapet skal øke interessen for Norge hos internasjonale reisende, og konvertere denne interessen til faktiske kjøp av individuelle reiser. up!norway skal sette sammen og formidle norske reiseopplevelser av høy kvalitet. Selskapets digitale løsninger skal spare den reisende for lange informasjonssøk, og forhindre frustrasjon på ferie i et land hvor både språk, geografi og kultur er fremmed. Inspirert av teknologien som ligger til grunn for hvordan en datingside matcher en person med en partner, skal up!norway matche en person med en reise. Den digitale plattformen skal kartlegge den reisende sine interesser og preferanser, og ved hjelp av algoritmer matche den reisende med et personalisert reiseforslag. Den bookede reiseplanen skal dernest fungere som en digital reiseguide. Verdi skapes ved at de reisende tilbys en unik opplevelse, mens kvalitetstilbydere av overnatting, bespisning, aktiviteter og transport får flere gjester.

Budsjettformål:

FORNY20-FORNY2020