Tilbake til søkeresultatene

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020

PES application H2020 Fase 1

Tildelt: kr 39 999

Prosjektleder:

Prosjektnummer:

265042

Prosjektperiode:

2016 - 2016

Midlene er mottatt fra:

Organisasjon:

Geografi:

Målet med denne søknaden er å ferdigstille søknad til SMB Instrument. Det overordnede målet vårt er å utvikle ferdig prototypen og teste denne. Vi mener applikasjonen er viktig i dagens samfunn hvor mange mennesker kan føle seg ensomme. Hvorfor vente på en invitasjon når du kan invitere deg selv? Dette er et viktig moment og selve kjernen av det vår tenkte app går ut på. Som bruker skal man ha muligheten til å laste opp en sammenkomst, og også ha muligheten til å invitere seg selv på andres sammenkomster, altså banke på døra digitalt. Dette er en motsatt vinkling enn mange sosiale nettverk som kan skape sosial avstand og være eksluderende. Planlagt brand posisjonering er ikke å konkurrere direkte med eksisterende løsninger som Facebook, med sin event feature eller andre social apps, eller event software markedet. Vi vil følge en kombinasjon av radikale og inkrementelle innovasjonsstrategier og tilpasse våre strategier etter en «Blue Ocean Strategy». Vi skal ikke bli en dårlig kopi av Tinder eller andre verktøy, for disse er vi "alle" brukere av. I stedet vil vi foreta analyser av hva som finnes der ute for å lære av andres feil og av andres suksesser. Målet er derfor å utarbeide en feasibility studie som grunnlag for konsept testing for tidlig brukerfeedback, og ekstern feedback av prototype av «newbies & critical experts» for videre optimalisering før private BETA og launch av public BETA versjon av app og webportal. I perioden skal det også avdekkes hvilke markedssegment som er best egnet for bedriftens lansering. Det skal også jobbes med å utvikle en markedsstrategi samt videreutvikling og samarbeid med mulige partnere.

Budsjettformål:

PES2020-Prosj.etabl.støtte H2020