Tilbake til søkeresultatene

FORNY20-FORNY2020

Språkteknologisk plattform for automatisering av kundedialog

Alternativ tittel: Language technological platform for automating customer dialogue

Tildelt: kr 1,00 mill.

Prosjektleder:

Prosjektnummer:

268894

Prosjektperiode:

2017 - 2018

Midlene er mottatt fra:

Organisasjon:

Geografi:

I de siste årene har utviklingen innen kunstig intelligens og maskinlæring virkelig skutt fart, og er nå i ferd med å bli det neste store teknologiske fremskrittet. Maskinlæring går ut på å lære datamaskiner å utføre oppgaver og løse problemer, og potensialet for maskinlæring er enormt; selvkjørende biler er bare starten. Oppgaver som tradisjonelt utføres av mennesker kan automatiseres med maskinlæring, og automatisering kan bety enorme besparelser i både tid og kostnader for selskaper i nær sagt alle industrier. Vårt prosjekt går ut på å bygge en plattform for automatisering av kundedialog ved bruk av maskinlæring og språkteknologi, som går ut på å prosessere og tolke naturlige språk med datamaskiner. På denne plattformen kan selskaper og personer lage chatbots som svarer automatisk på innkommende spørsmål gjennom tolkning og analyse av språk i kontekst. God kundeservice og dialog med kundene er svært viktig i alle selskaper og er en avgjørende faktor for kundetilfredshet. Ved å automatisere kundedialogen, blir kundeservicen billigere, raskere, bedre og mer nøyaktig; menneskelige kundebehandlere blir i langt mindre grad nødvendig, svarene kommer automatisk i løpet av millisekunder døgnet rundt og svarene er predefinert og alltid kvalitetssikret.

Budsjettformål:

FORNY20-FORNY2020