Tilbake til søkeresultatene

FORNY20-FORNY2020

STUD: Akti Opplevelser AS – A technological platform for buying and selling last minute tickets to experiences.

Alternativ tittel: Akti Opplevelser AS - En plattform for kjøp og salg av siste-liten billetter til opplevelser

Tildelt: kr 1,00 mill.

Prosjektnummer:

327392

Prosjektperiode:

2021 - 2022

Midlene er mottatt fra:

Organisasjon:

Vi utvikler en plattform for å selge tomme seter i siste liten som turistene ikke betalte for, til det lokale markedet for en lavere pris. Sluttbrukerne får en ekstraordinær opplevelse for en god pris, og tilbyderen øker profitten sin. Å få gjennomført testing, nettverksbygging/forskning og merkevarebygging er våre tre pilarer i prosjektets eventuelle suksess. Vårt hovedmål er å ta kritiske steg inn i kommersialisering av plattformen ved å teste vår prototype i et begrenset markedet. Gjennom dette vil våre mål være å svare på om bedrifter er villig til å adoptere vår plattform i deres verdikjede, appellerer til en kritisk brukermasse av sluttbrukere og i tillegg finne skjæringspunktet mellom bedriftenes salgsvilje og sluttbrukeres betalingsvilje. For å gjøre dette er vi innledningsvis avhengig av et grundig arbeid i nettverks- og merkevarebygging for å erverve seg bedriftskunder og appellere godt til vårt marked. Parallelt med dette, erfaringer og informasjon vi innhenter vil bli brukt til å videre utvikle og forbedre vår allerede fungerende plattform. Et suksessfullt prosjekt vil svare på våre kritiske spørsmål til en slik grad at investorer og andre mulige investeringspartnere støtter utviklingen videre. Når 1) en privat investor velger å investere og 2) vi har tilegnet oss en lojal kundegruppe samt oppnådd et solid nettverk i næringen vil vi vurdere prosjektet som suksessfullt. Ved siste rapporteringsdato kan vi informere om at det er investorer som har uttrykt interesse for å investere og vi har etablert et godt nettverk innen miljøet for å få på plass videre finansiering. Vi har oppnådd mange nedlastninger (i hovedsak Tromsø) som inkluderer både sluttbrukere og bedrifter. Vi har etablert oss et godt nettverk innenfor reiselivsmiljøet i form av konferanser og gjenkjenbarhet når vi er synlige i andre relevante miljø. I løpet av våre to testfaser (henholdsvis 6 uker x 2) har vi klart å oppnå omsetning.

Tourist businesses managed to sell vacancy tickets for a lower price, meaning their capacity has been utilized more efficiently. In turn the plattform has also given the local community a place to find extraordinary experiences nearby. To be able to ensure effects in the shoulder seasons the plattform needs further investment in development to make the workflow and communication system operate automatically.

Budsjettformål:

FORNY20-FORNY2020