Tilbake til søkeresultatene

HOYKOM-Høyhastighetskommunikasjon

eServicetorget i Numedal

Tildelt: kr 0,43 mill.

eServicetorget i Numedal har etablert og synliggjort et funksjonelt konsept med nye dimensjoner i en innbygger- og virksomhetsportal, på tvers av offentlige forvaltningsnivå. Det er et løsningskonsept som har vagt positiv oppmerksomhet blant både kommunal e, regionale og statlige aktører. Samtidig har den regionale satsningen i Numedalskommunene (Nore og Uvdal, Rollag og Flesberg) vist at man har et sterkt behov for fullintegrerte løsninger for brukerne. Dette forutsetter et tettere samarbeid mellom kommun e, regionale og statlige aktører når en helhetlig forvaltning skal etableres på Internett. Med bakgrunn i sammenfallende ønsker om å planlegge på tvers av forvaltningsnivå i forhold til videreutvikling av emnekartteknolog basert på LivsIT-standard og kon krete eTjenester er det formalisert et prosjektsamarbeid mellom Husbanken, Vegdirektoratet, Norge.no og eServicetorget i Numedal. eServicetorget vil være gjenstand for planlegging og utprøving i allerede påtenkte satsninger. Samtidig har eServicetorget kl are behov for nyutvikling som nå blir realisert, og som for alle aktørene her blir løsningskonseptene gjenstand for ordinær drift i etterkant av pilotsamarbeidet. I praksis innebærer satsningen også overgang fra trinn 3 til trinn 4 i tjenestetrappa i form av horisontal integrasjon og fullført elektronisk saksbehandling. Gjennom å etablere et kunderelasjons- og kundeoppfølgingssystem og ePostboks-løsning som del av eServicetorget, bruk av positive virkemidler, strategisk markedsføring eTjenester - på tver s av forvaltningsnivå - forventes en gradvis endret brukeradferd og dreining mot å preferere eTjenester fra også det offentlige Norge.

Budsjettformål:

HOYKOM-Høyhastighetskommunikasjon

Temaer og emner

Ingen temaer knyttet til prosjektet